Az EU autópiacán szeptemberben 97 600 Opelt helyeztek forgalomba, míg Renault-ból 80 300-at. A kettő közötti tetemes különbség elég volt ahhoz, hogy a német gyártó visszaszerezze harmadik helyét a kontinensen. A meccs ugyanakkor még messze nem lefutott, ugyanis a közel 713 600 Opel és a 706 900 Renault közötti különbség 6700 kocsi, amely elenyésző az Unió 10 milliós piacán. 2014 egészében az Opel végzett a harmadik helyen.
A helycserével a rangsor úgy néz ki, hogy behozhatatlan előnnyel vezet a VW, őt követi a Ford, majd az Opel, a Renault, a Peugeot, az Audi, a Mercedes, a BMW, a Fiat és a Skoda. A legerősebb japán Európában a Nissan.
Fontos megjegyezni, hogy ezek szeptemberi, üzembe helyezési adatok, tehát még akkor sem lehetne semmit látni a dízelbotrány hatásaiból, ha egyébként tényleg elfordulnának az emberek az érintett márkáktól. Először majd az egyes gyártók eladásaiban láthatunk visszaesést és ezt fogja követni 1-2 hónap múlva az üzembe helyezési statisztika.
A három német prémium márka rangsora egészen másként alakul Európában, mint globálisan. Nemrég írtunk arról, hogy a Mercedes lehagyta az Audit és hamarosan a BMW-vel kell megküzdenie a globális elsőbbségért. A stuttgartiaknak erre minden esélyük meg is van, hiszen növekedési ütemük jócskán meghaladja a másik kettőét. Az Unióban az Audi az első, majd a Mercedes és a BMW következik minimális különbséggel.
Bár Európában a német és a francia autók a favoritok, 2015-ben úgy tűnik, hogy a japánokat sem vetik meg a vásárlók. A Nissan pl. 21,1 százalékos növekedést ért el az első 9 hónapban, amely 8,8 százalékkal bővülő piacon nem rossz eredmény. Ez nagy részben a Qashqai Crossovernek köszönhető, a kérdés most az, hogy közeli rokona, a nemrég bemutatott Renault Kadjar képes lesz-e piacot szakítani tőle.
Ugyancsak szépen nőtt a Mazda is, 16,4 százalékkal és Mitsubishi 36,4-gyel. A hazai ipar számára fontos Suzuki összesített növekedése 8,6 százalék, amely elsősorban a Vitara érdeme.
mfor.hu