2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár eddig úgy tűnt, hogy a Renault az európai autópiacon megszerzi a harmadik helyet, szeptemberre az Opel visszaszerezte tőle. Persze a különbség olyan kicsi a két gyártó között, hogy még semmi sem dőlt el.

Az EU autópiacán szeptemberben 97 600 Opelt helyeztek forgalomba, míg Renault-ból 80 300-at. A kettő közötti tetemes különbség elég volt ahhoz, hogy a német gyártó visszaszerezze harmadik helyét a kontinensen. A meccs ugyanakkor még messze nem lefutott, ugyanis a közel 713 600 Opel és a 706 900 Renault közötti különbség 6700 kocsi, amely elenyésző az Unió 10 milliós piacán. 2014 egészében az Opel végzett a harmadik helyen.

A helycserével a rangsor úgy néz ki, hogy behozhatatlan előnnyel vezet a VW, őt követi a Ford, majd az Opel, a Renault, a Peugeot, az Audi, a Mercedes, a BMW, a Fiat és a Skoda. A legerősebb japán Európában a Nissan.

Fontos megjegyezni, hogy ezek szeptemberi, üzembe helyezési adatok, tehát még akkor sem lehetne semmit látni a dízelbotrány hatásaiból, ha egyébként tényleg elfordulnának az emberek az érintett márkáktól. Először majd az egyes gyártók eladásaiban láthatunk visszaesést és ezt fogja követni 1-2 hónap múlva az üzembe helyezési statisztika.

Kattintásra galéria nyílik!

A három német prémium márka rangsora egészen másként alakul Európában, mint globálisan. Nemrég írtunk arról, hogy a Mercedes lehagyta az Audit és hamarosan a BMW-vel kell megküzdenie a globális elsőbbségért. A stuttgartiaknak erre minden esélyük meg is van, hiszen növekedési ütemük jócskán meghaladja a másik kettőét. Az Unióban az Audi az első, majd a Mercedes és a BMW következik minimális különbséggel.

Kattintásra galéria nyílik!

Bár Európában a német és a francia autók a favoritok, 2015-ben úgy tűnik, hogy a japánokat sem vetik meg a vásárlók. A Nissan pl. 21,1 százalékos növekedést ért el az első 9 hónapban, amely 8,8 százalékkal bővülő piacon nem rossz eredmény. Ez nagy részben a Qashqai Crossovernek köszönhető, a kérdés most az, hogy közeli rokona, a nemrég bemutatott Renault Kadjar képes lesz-e piacot szakítani tőle.

Ugyancsak szépen nőtt a Mazda is, 16,4 százalékkal és Mitsubishi 36,4-gyel. A hazai ipar számára fontos Suzuki összesített növekedése 8,6 százalék, amely elsősorban a Vitara érdeme.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!