3p

A magyar piacon májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint, áprilisban ez a szám csaknem 1,49 millió volt, míg márciusra 1,48 millió előfizetőt közölt korábban hatóság.

Az NMHH szerdai közleménye szerint a jelentés tartalmazza az Antenna Hungária MinDig TV Extra előfizetéseinek számát is.

A gyorsjelentés a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 86 százalékát fedi le.

A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; HD Platform Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt. - május végén 2,736 millió előfizetést tartottak nyilván.

Májusban a gyorsjelentésben szereplő cégek előfizetőinek 55,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 55,1 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül májusban 598 ezerről 609 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 892 ezerről 893 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 30 ezer előfizetője volt május végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az áprilisi 22,1 százalékról 22,2 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése májusban 33,7 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 44,9 százalékos, májusban 44,1 százalék volt.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,8 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,2 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések több mint 87 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 1,814 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,213 millióról 1,205 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,5 százalék, második helyen a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedéssel 19,4 százalékon áll. A harmadik Magyar Telekom részesedése 18,2 százalék, míg a negyedik a sorban a DIGI, 14,6 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 43,7 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,4 százalékkal, a harmadik UPC pedig 21,4 százalékkal.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!