4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tehetősebb amerikai utasok megunták, hogy várakozniuk kell a szabad magángépekre, az ő igényeiket elégítik ki a mostanában feltűnt új trendet követő, az Uberhez hasonlító magán légitársaságok.

A Flewber 9000 repülőgéphez és 1900 repülőtérhez kínál hozzáférést utasainak egy Uberhez hasonlító alkalmazást használva. A telekocsi-alkalmazások mára mind a mindennapi életben, mind a turisztikai célú utazásban mindenütt jelen lévő eszközzé váltak, de a repülőgép rendelése kevésbé egyszerű. Ezt felismerve Marc Sellouk előállt a Flewberrel, hogy megvalósítsa a valós idejű magánrepülőgép-foglalásokat.

Megoszthatják a költségeket

A 2018-ban alapított vállalat célja, hogy elérhetőbbé, megfizethetőbbé és hatékonyabbá tegye a privát légi utazást. A Flewber több mint 9000 repülőgéphez fér hozzá – amelyek közül a legnagyobbak 18 utas befogadására alkalmasak – és 1900 repülőtérrel van szerződéses kapcsolatuk, köztük olyan privát leszállópályákhoz, amelyek a legtöbb utas számára többnyire elérhetetlenek.

Már a felhők felett is. Fotó: Depositphotos
Már a felhők felett is. Fotó: Depositphotos

 Korábban a Flewber csak szűkebb régión belül indított regionális járatokat, de most már az Egyesült Államokban, Mexikóban , Kanadában és a Karib -térségben is közlekedik.  A nemrégiben frissített alkalmazással a cég egy "share" opciót is hozzáadott, így a javasolt útvonalat az utas elküldheti barátainak, kollégáinak vagy családtagjainak, és megoszthatja a költségeket. Ráadásul, míg sok repülőgép-társaság megköveteli, hogy az utasok éves tagsággal rendelkezzenek, itt nincs tagsági díj.

A speciális kifutópályák megtalálásához a felhasználóknak a repülőtéri kódok segítenek, ez ideális azok számára, akik hajlamosak az utolsó pillanatban foglalni, mert az alkalmazás 24 órán belül garantálja az indulást. Az új szolgáltatás célja, hogy a magánrepülőgép foglalása olyan egyszerű legyen, mint az Uber vagy az Airbnb foglalása.

Máris itt vannak a versenytársak

De nincsenek ezzel egyedül, rögtön akadtak versenytársak is. A Jettly nemrégiben elindított egy új foglalási platformot – mondta Justin Crabbe vezérigazgató. Ez óriási változást hoz a magánrepülőgép charterek csillogó világában. Ezeken a luxus privát gépeken a foglalás néha hosszadalmas,  a közvetítők és ügynökök közötti telefonhívások és e-mail-váltások sokszor órákig is eltarthatnak.

"A tipikus magánrepülőgép-bérlési modell olyan volt, legalábbis eddig, mintha a '90-es évekbe repültünk volna vissza, az Airbnb-s és az Uber-es világ előtt" – emelte ki Crabbe a Travel + Leisure-nek adott interjújában .

A mai kor más: a webhely nagyjából ugyanúgy működik, mint a Google Flights, az Expedia vagy a Kayak – bár adódik néhány plusz feladat, amelyek a magánrepülés természetéből adódnak.

A Jettly által szervezett utazások többsége nyaralási célú, bár a céges utazók ismét igénybe veszik a magángépeket, hiszen az üzleti célú turizmus is visszatért, körülbelül fele-fele arányban. A Covid miatt az utóbbi időben inkább a privát célú utazások voltak jellemzők - jegyezte meg Crabbe.

"Hihetetlen, mekkora igény van rá, az utóbbi időben a Jettly körülbelül 15 000 kérelmet kezelt havonta, amibe belejátszik, hogy egyes amerikai és európai reptereken óriási a káosz ,és sokan inkább többet fizetnek azért, hogy ezt elkerüljék."

Amikor minden perc számít

A Jettly-n keresztül lefoglalt átlagos repülőjegy ár 35 000 dollár, az átlagos repülési idő pedig három és négy óra között van. De ha a repülőt nyolc ember bérli, az utazás egy főre jutó költsége megközelíti azt, amit más gépeken az első osztályú szolgáltatásért fizetne. Az igazi előny persze a rugalmasság. 

Tegyük fel, hogy valakinek New Yorkból Miamiba kell gyorsan utaznia. Minimum egy óra mire a repülőtérre ér, majd két órát vár az indulásra – miközben három órás a repülőút. A magángéppel viszont már akkor landol Floridában, mielőtt még a levegőbe került volna a JFK-n.

A magánrepülés számos előnnyel jár, és mind népszerűbb, különösen amióta a reptereken és a fapadosok fedélzetén nagy a zsúfoltság. Sok üzletembernek számít, hogy akár 15 perccel a felszállás előtt odaérhet, elkerülheti a zsúfolt repülőtereket, és közvetlenül az aszfaltról szállhat fel. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!