Böröndi Gábor altábornagy, a Magyar Honvédség vezérkari főnöke a Magyar Nemzetnek adott interjút, amelyben elmondta, hogy novemberben "széles spektrumú" hadgyakorlat lesz az ország nyolc pontján, amelynek során nemcsak katonai manővereket hajtanak végre az ország nyolc pontján, de felmérik azt is, hogy a Magyar Honvédség és a civil közigazgatás miként tud együttműködni.
Ilyen nagyszabású gyakorlatra régóta nem került sor az országban, a vezérkari főnök a határzár 2015-ös telepítését nevezte az elmúlt években hasonló volumenű, de éles akciónak.
Szóba kerültek Böröndi a kinevezése körül tett furcsa kijelentései, valamint az azóta kiadott utasításai is, illetve a toborzási kampány állása is.
"Most ott tartunk, hogy a honvédség létszáma stabilizálódott, bizonyos tiszti, altiszti kategóriákban pedig növekedni kezdett, emellett pedig emelkedő toborzási létszámról beszélhetünk. Az idén a tiszti és az altiszti képzésre (az úgynevezett Acélkocka rendszerbe) bevonultak összlétszáma ötszáz fő, ez a Magyar Honvédség utánpótlásához megfelelő létszám.
A Magyar Honvédség megújul és nemcsak eszközeiben, hanem gondolkodásmódjában is, ez pedig az „Embert a vasra” toborzó kampány kapcsán fizikai formát is öltött. A legújabb technikával, a Zalaegerszegen készülő Hiúz gyalogsági harcjárművel ellátott zászlóalj felállítása és a bevonulás során szakítottunk az eddigi gyakorlattal. Egyrészt nem általánosságban toboroztunk, hanem konkrét alakulathoz, konkrét helyőrségbe lehetett jelentkezni Hódmezővásárhelyen, a Kinizsi Pál 30. Páncélozott Gyalogdandárhoz"
- mondta erről az altábornagy, aki azt is elárulta, hogy érkeznek a legmondernebb, 2A7-es típusjelű Leopard harckocsik az országba, a PzH-2000-es önjáró lövegek nagy része pedig már itt van, a jövőben pedig sorozatvető tüzérségi rendszer beszerzését tervezik, ennek az előkészítése már megkezdődött. Nagy hangsúlyt kíván fektetni a drónokra is a vezérkari főnök.
Megkérdezték Böröndit a horvátországi helikoptertragédiáról is.
"Egy ilyen eset kivizsgálása legalább 8–12 hónap. Sokak számára talán elképzelhetetlen, hogy milyen részletességgel vizsgálódnak. Még azt is megnézik például, hogy a katonák előzőleg mit ettek, mit csináltak, milyen lelkiállapotban voltak. Az utolsó darabig begyűjtött roncsokat apró darabokra szedik, az alkatrészeket bevizsgálják, megnézik a korábbi javítások feljegyzéseit. Ellenőrzik, visszahallgatják a rádióforgalmazást, a repült útvonalat. Ami már tudható, hogy a katonák rendben végrehajtották a kiképzési feladatot, a visszaúton történt a tragédia"
- mondta erről az altábornagy.