A világ második számú hamburgerlánca egy sajtóközleményben jelezte, hogy 2008 végére minden USA-beli étteremben áttér az egészségesebb olaj használatára - tudatta a Reuters.
A Burger King vezérigazgatója, John Chidsey korábban azt közölte: a cég már tett lépéseket, hogy
egészségesebbétegye ételeit - például Nagy-Britanniában nem tesz sót a sült krumplira, csak ha a vásárló kéri. Egy gyerek menü pedig tejből, szőlőből és almából áll. Ezen kívül a vásárlók extra salátával és paradicsommal megrakott hamburgereket is vehetnek.
A McDonalds már az év elején bejelentette: 1200 amerikai éttermében szünteti meg a transzzsírok alkalmazását. A gyorsétteremlánc konyháiból világszerte kivonják a transzzsírokat tartalmazó adalékokat és olajokat, így remélhetőleg az állandó vásárlók körében a szív- és érrendszeri megbetegedések csökkenhetnek.