3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Google ismét megelőzte az Apple-t a világ "legmenőbb" márkáinak versenyében; az első ötben debütált a YouTube és a Wikipedia; az ötödik helyre a Starbucks került a brandchannel.com online magazin éves értékelésében.

A brandchanel.com értékelése időnként ellentmondásos eredményt hoz: 2004-ben például az első ötbe került az Al Jazeera arab hírtelevízió is. Idén 3625 szakmabeli és egyetemi hallgató válaszolt arra a kérdésre, hogy melyik márkának volt a legnagyobb hatása 2006-ban. A felmérés nem vette figyelembe a márkák gazdasági értékét, a válaszolóknak azt sem kell figyelembe venniük, hogy a márka hatása pozitív vagy negatív.

A Google, a regionálisan is terjeszkedő és egyre újabb szolgáltatásokat - hirdetés, levelezés, blog-írást - kínáló internetes kereső immár második esztendeje szerezte meg az első helyet, idén ismét az Apple Inc előtt. Meglepőbb, hogy a videómegosztó YouTube, melyet októberben éppen a Google vásárolt meg, értékelésének első esztendejében a harmadik helyre futott be; negyedik a Wikipedia online enciklopédia lett, maga mögé utasítva a Starbucks kávéház láncot.

"Az újoncok sikere annak az irányzatnak a jele, hogy mennyire nő a felhasználóközpontú netes tartalmakra épülő online márkák hatása" - jegyezte meg a "verseny" egyik szerkesztője. Az új márkák közül sikeres volt még a News Corp. online beszélgetős weboldala, a MySpace, amely a 15. helyen nyitott; valamint az Al Jazeera, amely két évvel korábbi ötödik helyéről jóólehet tavaly a 25. pozícióba csúszott vissza, de angol nyelvű csatornájának beindítása visszahozta a 19. helyre.

Európában az Ikea, Ázsiában a Sony nyert

A brandchannel.com regionális listákat is készített. Az észak-amerikai felmérésben az Apple lett az első, majd a YouTube, a Google, a Starbucks és a Wikipedia következett. Az európai listán a "hazai" vállalatok szerezték meg az első helyeket: idén az Ikea letaszította az élről a korábbi első Nokiát, amely csak harmadik lett, második helyre a Skype netes "telefontársaság" került, negyedik Zara divatruházati lánc, ötödik az Adidas lett.

Helyi vállalatok uralták az ázsiai listát is: az első öt helyezett a Sony, a Toyota, a HSBC (bank), a Samsung és a Honda. A harmadik helyezett HSBC is ázsiai gyökerekkel rendelkezik, bár székhelye immár Londonban van. A világ többi részén jellemző high-tech túlsúly után frissítő a latin-amerikai sorrend: az élen két ital, a Corona és a Bacardi, harmadik helyre "volt jó" a Movistar mobilszolgáltató, negyedik egy szandálgyár, a Havaianas, ötödik a világ harmadik legnagyobb kenyérgyára, a Bimbo lett.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!