A Google, a regionálisan is terjeszkedő és egyre újabb szolgáltatásokat - hirdetés, levelezés, blog-írást - kínáló internetes kereső immár második esztendeje szerezte meg az első helyet, idén ismét az Apple Inc előtt. Meglepőbb, hogy a videómegosztó YouTube, melyet októberben éppen a Google vásárolt meg, értékelésének első esztendejében a harmadik helyre futott be; negyedik a Wikipedia online enciklopédia lett, maga mögé utasítva a Starbucks kávéház láncot.
"Az újoncok sikere annak az irányzatnak a jele, hogy mennyire nő a felhasználóközpontú netes tartalmakra épülő online márkák hatása" - jegyezte meg a "verseny" egyik szerkesztője. Az új márkák közül sikeres volt még a News Corp. online beszélgetős weboldala, a MySpace, amely a 15. helyen nyitott; valamint az Al Jazeera, amely két évvel korábbi ötödik helyéről jóólehet tavaly a 25. pozícióba csúszott vissza, de angol nyelvű csatornájának beindítása visszahozta a 19. helyre.
Európában az Ikea, Ázsiában a Sony nyert
A brandchannel.com regionális listákat is készített. Az észak-amerikai felmérésben az Apple lett az első, majd a YouTube, a Google, a Starbucks és a Wikipedia következett. Az európai listán a "hazai" vállalatok szerezték meg az első helyeket: idén az Ikea letaszította az élről a korábbi első Nokiát, amely csak harmadik lett, második helyre a Skype netes "telefontársaság" került, negyedik Zara divatruházati lánc, ötödik az Adidas lett.
Helyi vállalatok uralták az ázsiai listát is: az első öt helyezett a Sony, a Toyota, a HSBC (bank), a Samsung és a Honda. A harmadik helyezett HSBC is ázsiai gyökerekkel rendelkezik, bár székhelye immár Londonban van. A világ többi részén jellemző high-tech túlsúly után frissítő a latin-amerikai sorrend: az élen két ital, a Corona és a Bacardi, harmadik helyre "volt jó" a Movistar mobilszolgáltató, negyedik egy szandálgyár, a Havaianas, ötödik a világ harmadik legnagyobb kenyérgyára, a Bimbo lett.