3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fogyasztókat ugyanazok a jogok illetik meg a karácsonyi vásárokon beszerzett termékeknél, mint az üzletben vásároltak esetében - hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) csütörtökön.

A fogyasztóvédelmi civil szervezet az MTI-hez eljuttatott közleményében javasolja a fogyasztóknak, hogy vásárláskor ellenőrizzék, hogy a karácsonyi vásáron vett termék blokkján szerepel-e a vállalkozás elérhetősége, ahol ha szükséges, a vásárt követően is elérhető a kereskedő.

Az akciós áruknál kizárólag akkor tagadható meg a fogyasztó szavatossági jogának teljesítése, ha a leárazás okára a kereskedő előre felhívta a vásárló figyelmét. Az ismert hiba miatt nem reklamálhat a fogyasztó, de ha a terméknek más hibája is van, akkor lehet élni minőségi kifogással. Például, ha egy tévékészülék azért akciós, mert a külső burkolata sérült, de a használat során kiderül, hogy a kép minőségével, vagy a távirányítóval van probléma, akkor a fogyasztó élhet minőségi kifogással, és kérheti a készülék javítását, cseréjét, végső soron a vételár visszatérítését.

Ha karácsony után csak azért akarja valaki a megvásárolt ajándékot visszavinni, mert nem tetszett a színe, vagy nem jó a mérete, de nincs minőségi kifogás, akkor csak a kereskedő döntésétől függ, hogy kicseréli-e, vagy lehetővé teszi a levásárlást, mivel erre jogszabály nem kötelezi. Ezt még a vásárlás során érdemes tisztázni, és akár a blokkra is ráíratni, hogy meddig, milyen feltételekkel lehet visszavinni a terméket - figyelmeztet a FEOSZ közleményében.

Javasolja azt is, hogy minőségi kifogás esetén a vevő minden esetben ragaszkodjon ahhoz, hogy vegyenek fel jegyzőkönyvet. A jegyzőkönyvben szerepelnie kell a fogyasztó nevének, címének, a kereskedő adatainak, továbbá annak, hogy milyen terméket mikor és mennyiért vásárolta a vevő, mit kifogásol, mikor jelentette be a hibát, hogyan szeretné, ha orvosolná a hibát a kereskedő, és annak, hogy milyen módon és mikorra teszi azt meg a vállalkozás. A jegyzőkönyvből egy példányt jár a vásárlónak, amelyet akkor sem kell visszaadnia, amikor a terméket javítva, vagy egy új termékre cserélve visszakapja. Ha a kereskedő nem akar felvenni jegyzőkönyvet, a vásárlók könyvében kell a panaszt jelezni - ismerteti a FEOSZ.

Tartós fogyasztási cikk esetén, ha a hibás terméket 3 munkanapon belül visszaviszi a vásárló, akkor nem kell elfogadnia a javítást, hanem az árut ki kell cserélnie a kereskedőnek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!