Egy tanulmányban a kutatók megkérdeztek 518 embert, akik épp befejezték étkezésüket az egyik McDonaldsban vagy Subwayben. Miután felvették az általuk fogyasztott ételeket, a kutatók megkérdezték, hogy mit gondolnak, hány kalóriát tartalmaztak azok. Egy közepes méretű, 911 kalóriát tartalmazó ételt alapul véve, egy átlagos Subwayben étkező jóval (205-tel) kisebb számot mondott, mint egy McDonalds-vendég.
Egy másik tanulmányban 46 főiskolai tanuló kapott kuponokat a McDonalds Big Mac vagy a Subway 12 inches (nagyjából 30 centis) Italian B.M.T. szendvicséhez, ami 300-zal több kalóriát tartalmaz, mint a Big Mac. A felmérésből kiderült, hogy a Subwayt választók ritkábban kérnek diétás üdítőt, viszont gyakrabban rendelnek nagyobb italt vagy süteményt.
Bár a McDonaldsot is folyamatosan bírálják a sokak szerint egészségtelen ételei miatt, a cég nemrég egy jelölési rendszert indított a vásárlók tájékoztatása érdekében, amely megmutatja a választott ételek energia- és tápanyagtartalmát, illetve azt is, hogy ez mekkora része az egy napra javasolt mennyiségnek.
Az Irányadó Napi beviteli Értékekre (INBÉ) alapuló fogyasztói tájékoztatót, illetve a csomagoláson is megjelenő címkézést a McDonald's az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása alapján, független táplálkozási szakértők közreműködésével hozta létre még 2006 elején. Az Irányadó Napi Beviteli Értékeket tartalmazó táblázatot a gyorsétteremlánc tavaly óta Magyarországon is feltünteti ételei csomagolásán.
A cég egy nemzetközi információs portált is indított (www.mcdonaldsmenu.info), a hazai McDonalds pedig jelezte: egy felmérés szerint a honlapot felkereső országok közül kiemelkedik Magyarország, amely látogatószámával olyan nagy államokat utasít maga mögé, mint Nagy Britannia vagy Oroszország. Az oldalra egyébként átlagosan százezren kattintanak naponta világszerte.