3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár az amerikaiak egyre jobban odafigyelnek arra, hogy egészséges ételeket egyenek, az elhízási ráták továbbra is növekvő tendenciát mutatnak. Felmérések szerint egyes gyorséttermekről a vásárlók még mindig azt gondolják, hogy egészséges, kevésbé hizlaló ételeket árusítanak, miközben egy-egy szendvics vagy sütemény elfogyasztásával akár a napi kalóriaszükségletnél is többet vehetnek magukhoz.

A The Journal of Consumer Research című lap azzal magyarázza a jelenséget, hogy a gyorséttermek piacán a fogyasztók többsége egészségesnek gondolja az olyan ételeket, mint amilyet például a Subwayben lehet kapni. A vásárlók az ilyen éttermekben alábecsülik a kalóriák számát az ételekben - idézi a The New York Times a médiumot.

Egy tanulmányban a kutatók megkérdeztek 518 embert, akik épp befejezték étkezésüket az egyik McDonaldsban vagy Subwayben. Miután felvették az általuk fogyasztott ételeket, a kutatók megkérdezték, hogy mit gondolnak, hány kalóriát tartalmaztak azok. Egy közepes méretű, 911 kalóriát tartalmazó ételt alapul véve, egy átlagos Subwayben étkező jóval (205-tel) kisebb számot mondott, mint egy McDonalds-vendég.

Egy másik tanulmányban 46 főiskolai tanuló kapott kuponokat a McDonalds Big Mac vagy a Subway 12 inches (nagyjából 30 centis) Italian B.M.T. szendvicséhez, ami 300-zal több kalóriát tartalmaz, mint a Big Mac. A felmérésből kiderült, hogy a Subwayt választók ritkábban kérnek diétás üdítőt, viszont gyakrabban rendelnek nagyobb italt vagy süteményt.

Bár a McDonaldsot is folyamatosan bírálják a sokak szerint egészségtelen ételei miatt, a cég nemrég egy jelölési rendszert indított a vásárlók tájékoztatása érdekében, amely megmutatja a választott ételek energia- és tápanyagtartalmát, illetve azt is, hogy ez mekkora része az egy napra javasolt mennyiségnek.

Az Irányadó Napi beviteli Értékekre (INBÉ) alapuló fogyasztói tájékoztatót, illetve a csomagoláson is megjelenő címkézést a McDonald's az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása alapján, független táplálkozási szakértők közreműködésével hozta létre még 2006 elején. Az Irányadó Napi Beviteli Értékeket tartalmazó táblázatot a gyorsétteremlánc tavaly óta Magyarországon is feltünteti ételei csomagolásán.

A cég egy nemzetközi információs portált is indított (www.mcdonaldsmenu.info), a hazai McDonalds pedig jelezte: egy felmérés szerint a honlapot felkereső országok közül kiemelkedik Magyarország, amely látogatószámával olyan nagy államokat utasít maga mögé, mint Nagy Britannia vagy Oroszország. Az oldalra egyébként átlagosan százezren kattintanak naponta világszerte.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!