3p

Mi a Magyar Péter-jelenség titka?
Mennyiben más Magyar Péter, mint Orbán Viktor?
Mennyi voksot szerezhet a Tisza Párt, kitől vehet el szavazatokat?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Somogyi Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Political Capital szociológus társalapítójától!

2024. május 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Világosan és tömören megfogalmazott koncepciót kell tartalmazni a jó pályázatnak - mondta el Mester Sándor pályázati szakértő. A pályázóknak érdemes bevonni gyakorlott pályázatírót, ami természetesen nincs ingyen.

Mester Sándor: el kell adni a projektet

Akkor kecsegtet sikerrel egy pályázat, ha úgy készítik el, hogy a pályázatelbíráló számára világos a célja, és az is kiderül belőle, hogy eredményeket fog hozni a jövőben. Ez - bármilyen meglepő is - elsősorban kommunikációs feladat, és csak másodsorban üzleti probléma. Arra kell gondolni, amikor az ember pályázatot ír, vagy írattat, hogy azok számára, akik elolvassák és értékelik, könnyen érthető és befogadható legyen az anyag.

Mester Sándor, aki már sok pályázatot elolvasott és értékelt, elmondta, hogy már az egyes pályázatok céljának megfogalmazásában meginognak a pályázók. Nem tudják összefoglalni hatásos és érthető mondatokban, hogy végül is a mi céljuk, mihez kérik a támogatást. A jó kommunikáció lényege, hogy minden szereplő, aki ebben a munkában részt vesz, megértse a célokat. Nagyon lényeges, hogy a pályázati folyamat, majd a projekt megvalósulásának mikéntje és ütemezése világos és áttekinthető legyen. Konkrétan fogalmazva: tudja meg a pályázat olvasója, hogy konkrétan milyen segítséget vár a pályázó, kikkel, milyen alvállalkozókkal kíván együttműködni. Az érintett partnereknek ne csak a nevét tüntessük fel, hanem csatoljuk az árajánlatukat is. A pályázat célja minden oldalról legyen alátámasztva megfelelő dokumentumokkal és megfelelő kísérőszöveggel, háttéranyagokkal.

Az egyik típushiba, hogy néha nagyon nehezen deríthető ki, hogy a pályázó valójában mire is irányul. Olyan bonyolult projekteknél is nagyon pontosan kell fogalmazni, mint amilyenek például kutatás-fejlesztésesek. Ilyenkor a pályázó valami újat akar létrehozni, tehát világosan ki kell fejtenie, hogy miben áll az újdonsága, és mennyiben tér el más hasonló termékektől. Gyakori hiba még, hogy a projekt koncepciója túl terjengősen van megfogalmazva. Arra kell törekedni, hogy a koncepciót a lehető legkevesebb szöveggel mutassuk be.

Pályázó és a pályázatíró felelősége


Felmerül a kérdés, hogy kik követik el ezeket a hibákat: a pályázók, vagy a pályázatírók. Mester Sándor kifejtette, hogy ez nem derül ki egy beérkezett pályázatnál, de az bizonyos, hogy a pályázó felelősége az ügy, és az ő gondja, hogy jól válasszon pályázatírót.

A pályázónak el kell döntenie, hogy maga végzi-e el feladatot, vagy kiadja külsős tanácsadónak, ami természetesen pénzbe kerül. Mérlegelni kell, hogy a pályázatíró rendelkezik-e a megfelelő tudással. Ha pályázó megbizonyosodik a pályázatíró szakértelméről, akkor nem szabad a pénzt sajnálni a munkára, hiszen sokszor akár száz millió forint megszerzése a cél. Vagyis érdemes bevonni minőségi pályázatírót.

Mint megtudtuk, ennek a munkának a díjazása többféle konstrukció alapján történhet. Vannak, akik terjedelem alapján számláznak, azaz azt nézik, hány oldalt készítenek el. Vannak olyanok is, akik a megpályázott összeg valamely százalékában kérik a honoráriumukat. Vannak, akik annyira bíznak a pályázóban és a tervezett projektjében, hogy egy szerény alapdíj mellett sikerdíjat kérnek. A konkrét árakról nehéz mondani bármit is, hiszen egyedi megállapodásokról van szó. A pályázati szakértő hallott már arról is, hogy pályázati oldalanként (megvalósíthatósági tanulmány esetén) 20 ezer forintot kért a pályázatíró.

Menedzsment Fórum 

Jogi nyilatkozat 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!