6p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A weboldalak készítői több száz rendkívül bosszantó hibát követnek el, ám ezek közül is ki lehet emelni a tíz legnagyobbat. Amennyiben szem előtt tartjuk a legfontosabb hibákat, és elkerüljük az alábbi problémákat, jó esélyünk lehet rá, hogy oldalunk látogatói nem elégedetlenül távoznak, és a jövőben ügyfelünkké válnak.

Sok lap inkább elriaszt, mint üzletet hoz

1) Tervezési hiányosságok

Mielőtt nekilátnánk a weboldalunk felépítéséhez, mindenekelőtt tisztázzuk a honlappal site-tal kapcsolatos céljainkat, elveinket. Csak ezek után kezdjünk a tervezéshez! A lefektetett szempontokat mindvégig konzekvensen kövessük, legyen szó a kezdőlapról vagy éppen az utolsó oldalról. A honlap arculati, funkcionális elemeit pedig a céljaink - legyen az akár egy szolgáltatás népszerűsítése, vagy termékek értékesítése - kell, hogy meghatározzák. Ha ezeket nem tartjuk be, és a látogatóink szervezetlenül összezsúfolt, valódi üzenet nélküli információhalmazt, egy átláthatatlan linkgyűjteményt kapnak. Ez könnyen eltántoríthatja őket, és valószínűleg keresnek egy másik, hasonló témájú weblapot (céget) a mi oldalunk, szolgáltatásunk, termékünk helyett.

2) Elérhetőségeink hiánya vagy rossz elhelyezése

Ha egy terméket vagy szolgáltatást szeretnénk eladni, nélkülözhetetlen, hogy elérhetőségeinket megjelenítsük a honlapunkon, és az sem mindegy, hogyan tesszük ezt. A legegyszerűbb és legjobb megoldás, ha egy menüpont alatt egyetlen klikkeléssel elérhető a látogatók számára az összes elérhetőségünk - e-mail cím, telefonszámok, fax stb. Ez akkor is nagyon fontos, ha ez alapján esetleg kevés hívást kapnánk, hiszen sok érdeklődőnek már önmagában a telefonszám megléte is biztonságérzetet ad. Emellett fontos, hogy minden egyes oldal alján elhelyezzük az e-mail címünket, hiszen azt használják a leggyakrabban a netes látogatók.

3) Rossz linkek

Kevés bosszantóbb dolog van a látogatók számára annál, amikor egy őket érdeklő linkre vagy hiperlinkre klikkelve egy nem megjeleníthető oldalon lyukadnak ki. Ha rendszeresen ilyen jelenséggel találkozik valaki egy weboldalon, nem sokszor fogja felkeresni azt. Ezért tehát legalább hetente ellenőrizzünk minden hivatkozást az oldalainkon!

4) Idejétmúlt információk

Hiába az egyik legalapvetőbb hiba, szinte hihetetlen, hogy mennyi site tartalmaz régóta elavult adatokat, információkat. Erre pedig egyszerűen nincs mentség, így számunkra is az egyik legfontosabb mindennapi teendő, hogy oldalunkon minden egyes idejétmúlt információt - tűnjön az akármennyire mellékesnek - azonnal tegyünk naprakésszé. A kisvállalkozások esetében ez rendkívüli fontossággal bír, hiszen az ő esetükben a hitelesség a legfontosabb ismérv a vevők szemében.

5) Heterogén betűkészlet

Egy jó weboldalon a lapoknak egységesen felépítettnek és igényes megjelenésűnek kell lenniük, amit azonban sokan nem tartanak be. Különösen a kezdő szerkesztők követik el azt a hibát, hogy túl sok különböző fajtájú betűtípust és méretet alkalmaznak, aminek az eredménye egy feltűnő, rikító heterogén betűhalmaz lesz. Egy oldalon legfeljebb 2-3 betűtípust és méretet használjunk, hiszen nem az a célunk, hogy látogatóinkat művészi képességeinkről győzzük meg, hanem hogy megnyugtassuk őket stabilitásunk és megbízhatóságunk felől.

6) Árva lapok

Sose felejtsük el honlapunk készítésénél az egyik alapszabályt: a site minden egyes oldalán legyen egy jól láthatóan elhelyezett link a nyitólapra. Hogy miért? A látogatók sokszor küldenek egy url címet barátaiknak, akik ez alapján lehet, hogy további információkat szeretnének szerezni, de ha éppen egy olyan címet kaptak, ahonnan nincs semmilyen hivatkozás a weboldal többi részére, elsősorban a nyitólapra, akkor nem fognak ennek keresésére időt fordítani.

7) A vissza gomb megbénítása

Leleményes weblap üzemeltetők már régen rájöttek, hogyan kell a böngésző vissza gombját hatástalanítani, amíg az adott oldalon jár a felhasználó. Ennek lényege, hogy ha valaki megnyomja a vissza gombot, rengeteg bosszantó dolog történik azonnal. Például lefagyhat a böngésző a vissza gomb deaktiválása miatt, vagy pop-up ablakok sokasága tölti meg a képernyőt, esetleg egy nemkívánatos oldalon találhatja magát a felhasználó. Sokszor csak a számítógép újraindítása segít a gondokon, ami nagyon fel tudja bosszantani a látogatókat. Ezért ezzel a trükkel soha ne éljünk!

8) Új ablakok használata

Régebben, amikor ez még újdonságnak számított, nagyon elterjedt volt a tartalmak új ablakokban való megjelenítése. Manapság ez már sokkal inkább csak zavarja a felhasználókat, hiszen emészti a memóriát, amivel lelassítja a gépet, és általánosságban bonyolultabbá teszi a netezést. Így - bár ez egyszerű, hajdan népszerű eszköz - ne használjuk.

9) Hosszú betöltési idő

A személyes és hobby oldalak esetében teljesen normális, hogy lassan töltődnek be, hiszen ingyenes szervereken futnak, így nincs is értelme panaszkodni emiatt. Egy professzionális weblapnál azonban megbocsáthatatlan, ha perceket kell várni a betöltésre, ez egyenlő az ügyfél indokolatlan megvárakoztatásával. Ha ezzel a jelenséggel találkoznak a látogatók, biztosak lehetünk benne, hogy többször nem fogják felkeresni az oldalt. Amennyiben a szerverünket hostoló cég a ludas, másikat kell keresni, de az oldalak képekkel és kisalkalmazásokkal való telepakolása is okozhatja a betöltés lassulását, ügyeljünk ezek elkerülésére.

10) Legújabb technológiák használata

Bár sokak szerint az egész internet a legújabb technológiák használatáról szól, mégsem javasoljuk őket, különben jó eséllyel elveszíthetjük oldalunk látogatóinak többségét. A felhasználók ugyanis nem szeretnek mindenféle új szoftvereket letölteni csak azért, hogy egy holnapot meg tudjanak látogatni. A flash-es megoldások nagyon jól tudnak kinézni, de a legtöbbször haszontalanok. Az is célszerű, ha a weblapunk nem követeli meg a legújabb böngészők használatát, hiszen célunk az információk minél egyszerűbb elérhetővé tétele.

Ha ezt a tíz kritikus hibát sikerül elkerülnünk weblapunk elkészítésénél és működtetésénél, még nem garantálható a siker, de oldalunk meg fog felelni a legalapvetőbb elvárásoknak, ami az első lépés új ügyfelek megszerzése felé.

Informatika Egyszerűen

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!