Alaphelyzetben tételezzük fel, hogy az újságok időnként egy-egy üres oldalt jelentetnek meg, a tévében meg egy-egy órára monoszkópot adnak, és nem azért mert a Balázs show szereplői orális szexre invitálták egymást, hanem mert az unió és a magyar polgárok adóiból a termelés visszafogására "bíztatják" a vállalkozásokat.
Ezek után persze nem lenne meglepő, ha a recessziós időszakban tiltakozásul az RTL Klub a "Barátok közt"-ből kikopó sztárokat öntené a parlament épülete elé tiltakozásul, majd a gazdasági miniszter ígéretet tenne, hogy elbeszélget a hirdetőkkel, hogy az mégsem járja, hogy nem reklámoznak eleget. És a békesség kedvéért meglebegtetne néhány tízmilliárd forintot, amit ha másképp nem megy, majd ők elköltenek a hirdetési piacon.
Az is érdekes, amikor az egyik nagy hirdetési ügynökség székháza elé öntik a kiadók a remitendát, tiltakozva a leszorított hirdetési díjak miatt, míg az internetes médiumok ugyanezen helyen a portás Junoszty típusú tévékészülékére bannereket szimbolizáló matricákat ragasztanak. Sőt a médiacégek szószólói meglebegtetik, hogy a közvetítőkocsikkal forgalomlassító demonstrációt tartanak, illetve blokád alá veszik a médiaügynökségek és a legnagyobb hirdetők irodaházait, mert a médiapiac problémáinak az ő ármánykodásuk és kartellezésük az okozója.
Hogy a szektor támogatását elnyerje, a miniszter megjegyzi, hogy nagyon nem tesz jót a brazil real elmúlt időszakban tapasztalt feltűnő erősödése, és a kormánynak a nemzeti bankkal karöltve sürgősen lépni kellene, ez ugyanis könnyen az importált sorozatok leállításával fenyeget.
Így leírva mindez (remélhetőleg) vicces, de amikor egy szektor kapcsán mindennaposak az analógiák akkor az azért elgondolkoztató. Vajon miért sütik rá az ágazatra, hogy stratégiai, ha nincs stratégia. Merre tart az az ország, ahol néhány traktorral, vagy egy-két vonat leállításával, az ország népességének néhány százalékát foglalkoztató ágazatok mások adóiból milliárdokat zsarolhatnak ki. Őszintén mondom nem értem, aki tudja a választ kérem segítsen!
KB