A jó honlap ma már elengedhetetlen egy cég életében, hiszen az internetelérés terjedésével egyre többen keresnek és vásárolnak a neten. Bár sok kisvállalkozás használja már tudatosan az online jelenlétet a vevői kör bővítésére, még mindig szükség van ösztönzőkre és jó gyakorlatok bemutatására ahhoz, hogy a kisebb cégek körében széles körben elterjedjen a saját weblap, illetve webáruház.
Közel 200 mikro- és kisvállalkozás jelentkezett a Budapest Bank 2012 szeptemberében meghirdetett "Üzleti siker honlappal" pályázatára, melynek keretén belül azt a honlapot keresték, amely felhasználóbarát módon, sikeresen támogatja a termékek, szolgáltatások hatékony értékesítését, egyszerre esztétikus a megjelenésük és logikus a felépítésük.
A résztvevő cégek közel kétharmada jól kiépített webáruházzal is rendelkezik, az online fizetést azonban csak egynegyedük biztosít vevőinek. A közösségi média szerepének felismerésére utal, hogy a pályázók majdnem mindegyike Facebook-jelenléttel is erősíti ismertségét. A független szakemberekből és a Budapest Bank vezetőiből álló zsűri szakmai díját az e-könyv készülékek és az ezekre alkalmazott irodalmi alkotások forgalmazásával foglalkozó, és blogot is működtető www.bookandwalk.hu oldal nyerte, amely csak idén májusban indult, és máris átlagosan havi 8000 látogatója van. A zsűri tíz másik oldalt is kiválasztott, amelyek közül a közönség szavazta meg a kedvencét: a győztes a környezetbarát és energiatakarékos termékek széles választékát kínáló www.zoldpolc.hu lett.
A díjról Geszti Péter, az OKEGO kreatív igazgatója, Csontos Zoltán, a Netpincér.hu ügyvezető igazgatója, Koleszár Péter, a Honlap.hu vezető tanácsadója, Berényi Konrád, az Origo.hu szakértője, Krisán László, a KA-VOSZ vezérigazgatója, és a Budapest Bank vezetői döntöttek.
Geszti Péter reklámszakember, a pályázatokat elbíráló zsűri egyik tagja szerint „A honlap valójában egy kirakat, egy kapu, amelynek elég vonzónak és logikusnak kell lennie ahhoz, hogy becsábítsa az embereket. Itt kezdődik a márka kommunikációja és maga az eladás. Ez igaz a Facebook-jelenlétre is, sőt ez a platform azért is fontos, mert itt találkoznak és cserélnek véleményt a vásárlók. Ehhez képest sokan nem élnek az online és közösségi média lehetőségeivel, amelyek pedig igen költséghatékony megoldások. A Book and Walk és a Zöldpolc nemcsak kedvet csinál, és bizalmat teremt ízléses oldalával, de egyszerű és könnyen kezelhető felületet ad, hogy jól essen a vásárlás".
„A Budapest Bank célja, hogy ne csak pénzügyi termékekkel segítse a cégeket, hanem a vállalkozások hatékony üzletmenetéhez is hozzájáruljon. Az Üzleti siker honlappal pályázat jól illeszkedik azon kezdeményezéseinkhez - például a tavaly indított Neten a cégem programhoz -, amelyek a kisvállalkozások online jelenlétét segítik elő. Öröm volt a sok színvonalas oldal megtekintése, és remélem, a legjobbak megosztásával más cégeknek is adtunk ötleteket fejlesztéseikhez” – mondta Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője.
(X)