2p

2006 decembere és 2007 novembere között a cukorkák bolti forgalma meghaladta a 12 ezer tonnát, ami 5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, közölte a Nielsen piackutató intézet. A kedvenc típus a gumicukor lett.

12 ezer tonna cukorkát vásároltak a hazai fogyasztók 2006 decembere és 2007 novembere között. Az előző évhez képest mennyiségben 5 százalékkal, értékben pedig 8 százalékkal emelkedtek az eladások, és megközelítik az évi 19 milliárd forintot. A piackutató intézet felmérése szerint az egyre kedveltebb gumicukor átvette a vezető helyet a mennyiségben mért piaci részesedés szempontjából. A korábbi években a töltött kemény cukorka állt az élen, amelyet aztán leváltott a töltetlen kemény, amely most újra a második helyre került.

A drazsé eladásai is emelkedtek, érték szerint piacvezető szegmens lett. A drazsé kilogrammonkénti átlagos fogyasztói ára 4 százalékkal, 2.308 forintra nőtt. A sokkal olcsóbb gumicukorkából 1 kilogramm átlagosan 1207 forintba került a boltokban tavaly október-novemberben, ami szintén 4 százalékos drágulás. A kemény cukorkák átlagára nagyobb arányban, 6 százalékkal nőtt, kilogrammonként 1574 forintra.

Összességében a cukorkák átlagos fogyasztói ára 6 százalékkal emelkedett, és tavaly október-novemberben elérte az 1596 forintot, kilogrammonként. A teljes cukorkapiacon a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos/friss rovására.

A bolttípusok között a diszkontok jelentős saját márkás kínálata átrendezi a piacot. A kereskedelmi márkák mennyiségi részaránya a 2005 október-novemberben mért 25 százalékról egy évvel később 34 százalékra emelkedett, és ugyanannyi lett a tavalyi hasonló periódusban is. A kereskedelmi márkák forgalmazásában a diszkont láncok a legjelentősebbek.

A közlemény szerint változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig nő. A mennyiségi eladásokból a 2006 december és 2007 november közti egy év során az 51-100 gramm közötti kiszerelések 35 százalékkal részesedtek, míg a 200 grammnál nagyobb csomagolású cukorkák 27 százalékkal.

Menedzsement Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!