12 ezer tonna cukorkát vásároltak a hazai fogyasztók 2006 decembere és 2007 novembere között. Az előző évhez képest mennyiségben 5 százalékkal, értékben pedig 8 százalékkal emelkedtek az eladások, és megközelítik az évi 19 milliárd forintot. A piackutató intézet felmérése szerint az egyre kedveltebb gumicukor átvette a vezető helyet a mennyiségben mért piaci részesedés szempontjából. A korábbi években a töltött kemény cukorka állt az élen, amelyet aztán leváltott a töltetlen kemény, amely most újra a második helyre került.
A drazsé eladásai is emelkedtek, érték szerint piacvezető szegmens lett. A drazsé kilogrammonkénti átlagos fogyasztói ára 4 százalékkal, 2.308 forintra nőtt. A sokkal olcsóbb gumicukorkából 1 kilogramm átlagosan 1207 forintba került a boltokban tavaly október-novemberben, ami szintén 4 százalékos drágulás. A kemény cukorkák átlagára nagyobb arányban, 6 százalékkal nőtt, kilogrammonként 1574 forintra.
Összességében a cukorkák átlagos fogyasztói ára 6 százalékkal emelkedett, és tavaly október-novemberben elérte az 1596 forintot, kilogrammonként. A teljes cukorkapiacon a legnépszerűbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos/friss rovására.
A bolttípusok között a diszkontok jelentős saját márkás kínálata átrendezi a piacot. A kereskedelmi márkák mennyiségi részaránya a 2005 október-novemberben mért 25 százalékról egy évvel később 34 százalékra emelkedett, és ugyanannyi lett a tavalyi hasonló periódusban is. A kereskedelmi márkák forgalmazásában a diszkont láncok a legjelentősebbek.
A közlemény szerint változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig nő. A mennyiségi eladásokból a 2006 december és 2007 november közti egy év során az 51-100 gramm közötti kiszerelések 35 százalékkal részesedtek, míg a 200 grammnál nagyobb csomagolású cukorkák 27 százalékkal.