3p

Brutális drágulásról szóltak a legutóbbi, fővárosi parkolással kapcsolatos hírek, de az ember álmában sem gondolta volna, hogy még a metró végállomások közelében is megszüntetik az ingyenes parkolóhelyeket arra késztetve az addig ott megálló dolgozókat, hogy ezentúl beautózzanak a belvárosi munkahelyükre. Szegény Gombóc Artúrnak csúfolt osztálytársam jutott eszembe az újabb parkolási mizériáról.

Gombóc Artúrnak néznek minket

Volt egy enyhén túlsúlyos osztálytársam, akit előszeretettel hívtunk Gombóc Artúrnak a háta mögött. Bevallom, én is. Szerencsétlen nem éppen a páratlan mozgáskultúrájáról volt híres, mégis tornatanárunk perverzióinak teret engedve nem egy alkalommal szólította fel, hogy ő mutassa be elsőként a gyakorlatokat. Sosem felejtem el, amikor a szekrényugrásra került a sor, amellyel rendszerint csak a legprofibbak birkóztak meg.

Természetesen megint G.A. lett a préda, és naná, hogy a legmagasabb szekrényt húzta elé a nem éppen kitűnő pedagógiai érzékkel rendelkező tanárunk. Szegény gyerek néhányszor nekiiramodott, de mindig megtorpant az akadály előtt. Aztán zokogva kirohant a teremből.

Ez a történet jutott eszembe arról, ami most parkolási stratégia néven zajlik a fővárosban. Nem az háborít fel, hogy megemelik az árakat, vagy hogy a belvárosban és környékén esetleg még több helyen kell fizetniük az ott parkolóknak. Amit nem értek, hogy miért kell a metróvégállomások közelében megszüntetni az ingyenes parkolást, megakadályozva, hogy a csak kicsit környezettudatos dolgozók lerakják ott autókat, és tömegközlekedési járatokkal közelítsék meg a munkahelyüket.

Mintha szándékosan Gombóc Artúrokat csinálnának belőlünk, azokból, akik nem akarnak vagy nincs is lehetőségük egész nap a dugókban ülni, mire bejutnak a munkahelyükre. Hogy aztán jót röhögjenek, hogy megint sikerült kiszúrni velünk. És hiába élelmes a magyar, hogy miután felmérte, nem tud ugrani (vagyis kifizetni a több ezer forintra rúgó díjat egy napra), kikerülje a szekrényt. Utána jön a többi akadály.

A Határ úton ugyanis (ami bár nem végállomás, mégis sokan hagyták ott is a kocsijukat) az első megdöbbenést követően egyszerűen kikerülték a fizetési övezetet a „drájverek”, és beálltak a felüljáró alá, a füves területekre, ahová csak tudtak. Néhány nap múlva persze mindenhol ott díszelgett a „Magánterület! Parkolni tilos!" tábla.

Én tényleg nem értem ezt az országot (meg persze a fővárost). Miközben folyton arról papolnak, hogy környezetvédelem így úgy, és hogy meg kell oldani a közlekedést, addig ilyen intézkedéssel borzolják az emberek idegeit, aminek csak az lesz a következménye, hogy még több autó büdösíti majd a belváros levegőjét. Engem nem érdekelnek az P+R parkolókról meg a kerékpár lerakókról szóló ígéretek, amikor a lépések mind azt mutatják, mintha pont ennek az ellenkezője lenne a cél. Sajnos a felnőttek élete némileg bonyolultabb, és nem oldhatják meg ezt a dolgot egy kirohanással – bár átvitt értelemben ez bizonyára sokaknak jól esne.

füzi

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!