4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Minden cégvezető álma, hogy bármikor olcsón, akár ingyenesen beszéljen külföldi kiküldetésben lévő alkalmazottaival, vagy éppen másik országban működő üzleti partnereivel. Számukra lehet jó megoldás az internetes telefonálás, amivel elérhetővé válnak ezek a lehetőségek, ráadásul egyre több mobiltelefonnal is igénybe lehet venni ezeket a szolgáltatásokat. A kedvező percdíjakért ráadásul nem kell hosszas tárgyalásokat folytatni, ezek a szolgáltatások eleve kis árréssel dolgoznak.

A telefonon is sokat spórolhatunk (Mfor-montázs)

Aki internetet használ, biztosan hallott már a Skype-ról, azaz az egyik legnépszerűbb internettelefon (VoIP) szolgáltatásról. A számítógép előtt ülős, füllhallgatós telefonálás először a magánfelhasználók között lett népszerű, főleg azért, mert aki regisztrált, ingyen tudta hívni azokat a barátait, akik szintén benn voltak a rendszerben. Azután már nemcsak a felhasználók beszélhettek egymás között, hanem a rendszer kiterjesztette csápjait: vezetékes és mobiltelefonokat is lehet vele hívni - ezeket már némi pénzért, mivel a vezetékes telefonszolgáltatók pénzt kérnek az összeköttetés megteremtéséért.

Hogy mit jelent az olcsóság, azt elsősorban a nemzetközi percdíjakon lehet lemérni. A hagyományos telefonszolgáltatók üzleti előfizetőiknek még mindig kétszámjegyű percdíjakat kínálnak, míg a nettelefon-cégek szinte mindegyike egyszámjegyű forintárakkal dolgozik. A kedvezményeket, lebeszélhetőséget és más lehetőségeket is figyelembe véve általánosságban az mondható, hogy negyven-hatvan százalékos kiadáscsökkenést lehet elérni okosan megválasztott VoIP szolgáltatás alkalmazásával.

Az üzleti világban érdekes módon lassabban terjedt a telefonálás új formája. Hozzájárult persze ehhez, hogy a szolgáltatás minősége kezdetben nem volt túl erős: a vonal meg-megszakadt, volt, hogy akadozott a hangátvitel, ami egy magánbeszélgetésben kisebb baj, egy üzleti tárgyaláson azonban ciki, ha alkudozás közben egyszercsak eltűnünk az éterben. Mára azonban jórészt kinőtte ezeket a gyermekbetegségeit a VoIP: már nemcsak a kisebb cégek, hanem nagyvállalatok is egyre inkább felismerik a nettelefon előnyeit.

A Richternél például egy éve használják azt a több mint 400 készülékből álló internettelefon rendszert, ami az 500 főt befogadó kutatás-fejlesztési központban működik. A rendszerrel videotelefonálni is lehet. A Richternél a hálózat üzembe helyezésekor azt mondták, hogy "jövőbiztos" megoldást kerestek, ezért választották az IP-telefóniát. A hálózat együttműködik a cég többi épületében megmaradó hagyományos telefonrendszerrel, másrészt megfelel a cég tevékenységéből adódó szigorú biztonsági követelményeknek.

Az olcsóság mellett fontos érv, a már említett "jövőbiztosság". Még a világ távközlési vezetői, azaz a hagyományos telefontársaságok irányítói is úgy gondolják, hogy a cégeiknél tapasztalható bevételkiesést elsődlegesen a VoIP-szolgáltatók okozzák. Egy, a menedzserek jövőképét szondázó felmérésből kiderült, hogy a 115 vállalatirányító 68 százaléka vélekedik így. Egy másik felmérés azt derítette ki, hogy az internetezők közel fele szokta alkalmanként felhívni ismerőseit a világhálón keresztül, 25 százalékuk ezt rendszeresen teszi.

Ráadásul egy cég életében nagyon fontos a mobilitás, a nettelefon így kimozdult a számítógépekből. Egy globális mobilszolgáltató (Three GSM) brit, ausztrál, dán, olasz és hongkongi előfizetői ingyenesen telefonálhatnak vagy chatelhetnek novembertől a Skype internetes telefonszolgáltatás segítségével saját országukban - adta hírül nemrég a BBC. A cég olyan telefonokat is piacra dob, amelyeken már előre telepítve van a percdíj nélküli telefonálást lehetővé tevő Skype-program.

Itthon is megjelent például az Avaya és a Nokia együttműködésével piacra dobott, mobiltelefonokra telepíthető program, a One-X. A rendszer segítségével az összes irodai kommunikációs eszközhoz, a faxhoz, de akár az e-mail-ekhez is olcsón hozzáférhetnek a cég munkatársai, legyenek bárhol a világban. Megfelelő internetes telefonszolgáltatással (VoIP) - akár a nemzetközi telefonhívások is percdíjmentes, cégen belüli hívásoknak minősülnek. A megoldás segítségével a felhasználók egy gombnyomással válthatnak a nyilvános mobiltelefon-hálózat, és az olcsóbb, akár szintén percdíjmentes telefonálást lehetővé tevő vállalati vezetéknélküli internetes hálózat (Wi-Fi)  között, a hálózatok közötti váltás pedig a fogadott hívás megszakítása nélkül történik meg.

Fontos szempont, hogy még ha csökkenthetők is a kommunikációs költségek, egyelőre nem iktathatók ki. Éppen ezért, ha egy Magyarországon is irodával rendelkező céget választunk, a költségekről szabályos számlát is kaphatunk, amit el lehet számolni az APEH felé is.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!