2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az mfor.hu Mesél a múlt című sorozatában folytatjuk Óbuda fejlesztésének és az Árpád-híd építésének bemutatását. Írásunkból kiderül, miként óvták meg a jobb part fennálló műemlékeit...

(Illusztráció)

A cikk előző része

Miután a Fővárosi Közmunkák Tanácsa (FKT), a főváros és a kormány megegyezett a leendő átkelő helyében, az FKT elkészítette Óbuda újjáépítésének alapvető rendezési tervét. A mérnökök papírra vetették a főforgalmi úthálózatot és ennek hídra vezetését, emellett figyelmet fordítottak a síkságnak a hegyvidékkel való kapcsolatára is.

Külön intézkedés született, hogy a három, jelentős értékkel bíró műemlék – a barokk plébániatemplom és az ugyanebből a korból való Zichy-kastély, valamint a neoklasszicista izraelita templom – méltó környezetbe kerüljön. (Zárójelben ide kívánkozik: a hetvenes években véghezvitt átalakítás során nagy ívben tettek a múltra: ennek köszönhető, hogy a két Isten-háza körül több a gusztustalan kinézetű panelépület, mint a fa, a Zichy-kastélyt pedig kis híján lebontották a HÉV vonal áthelyezésekor, helyreállítani pedig máig nem sikerült. Ez utóbbi sorsa természetesen külön megérne egy misét...)

A terveket kisebb mértékű módosítások után elfogadták: a hídfeljáró 2-2,5 százalékos emelkedőt kapott, valamint terveztek egy óriási, százhúsz méter átmérőjű körteret, amelybe a harminc méterre kiszélesíteni szándékozott Kiscelli utca is betorkollt.

A többi utca is friss arculatot kapott: akadt, amelyet egyenesen az ide szánt gyorsforgalmiba kötöttek be, és ekkor választották el a Lajos utca forgalmát is úgy, ahogy az ma is látható. Alapvető szabályként írták elő, hogy az épületek magasságának 1:1-ben az utcák szélességéhez kell igazodnia.

Cikkünk folytatásaként a pesti oldal rendezését mutatjuk be, hiszen e nélkül nem lenne érthető az Árpád-híd fejlesztése.

(Folytatjuk)

Lázin Miklós András

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!