3p

Nehéz elképzelni, hogy egy szimplának tűnő porszívó a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs díjában részesüljön - pedig idén valóban ez történt. Miért szolgált rá a fenti elismerésre az Electrolux Lehel Kft. egyik készüléke? Az mfor.hu ennek nézett utána a legígéretesebb hazai innovációkat bemutató sorozatának keretében.

Svéd-magyar csapat- munka (Mfor-montázs)

Az elmúlt esztendőkben rendkívüli mértékben megugrott a porzsák nélküli porszívók piaca. A bővülést észlelte az Electrolux Lehel Kft. is, amely - a vevői igényeket elméletben "továbbgörgetve" - saját fejlesztésű készülékkel jelent meg a piacon.

Százmillió forint körüli fejlesztés

"A TwinClean kifejlesztése egy esztendőt és több millió svéd koronát emésztett fel" - lőtte be lapunk kérdésére az időt és a költségeket Vass Attila, a porszívógyár igazgatója. (Egymillió svéd korona 30,2 millió forint.) A porszívó tulajdonképpen két fejlesztőcsapat, azaz a magyar és a svéd mérnökök munkája nyomán jött létre.

A díjnyertes termék tavaly szeptemberben jelent meg a piacon, és néhány hónap alatt tizenöt országba jutott el. "Tavaly ötvennégyezer darabot értékesítettünk belőle, idén márciusban pedig már negyvenezer eladott készüléknél jártunk. Áprilisban tizenkét-, májusban pedig tízezer darab kelt el" - tette hozzá az igazgató. A porszívó főszezonja egyébként az év utolsó négy hónapjára esik.

A fő piac a francia és az ausztrál, de viszik a terméket az ázsiai országok is. Európában Franciaország mellett Németországban és Angliában a legkeresettebb az áru, de jutott már belőle a svédeknek is. Bár a porszívó itthon is kapható, nem hazánk a fő csapásirány, fejtette ki Vass Attila.

Negyven százalékos nyereségráta

Mint elmondta, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által elismerésben részesített termék szűrési és "zajszint" mutatói kimagaslóan jók, azaz a készülék csupán halk, zümmögő hangot ad ki magából. Az Electrolux magyar mérnökei egyébként az elmúlt hat esztendőben négy díjat kaptak megvalósított innovációikért.

A készülékből naponta 880 darabot "termelnek", így egy évben mintegy 220 ezer darab gördül le a hatszáz főt foglalkoztató jászberényi üzem gyártószalagjáról. 2005-ben a cégnek a TwinCleanből származó bruttó nyereségrátája közel negyven százalék volt.

Lázin Miklós András

Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
Magyar innovációs díjak: fagyógyító gombák Magyar találmány kúthálóból és TV-csőből Kis magyar sikersztori: garázscégből a világhírnév felé Hasít a MÁV az ütemes menetrenddel MP3-ban utazik a magyar sikercég

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!