3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nehéz elképzelni, hogy egy szimplának tűnő porszívó a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara innovációs díjában részesüljön - pedig idén valóban ez történt. Miért szolgált rá a fenti elismerésre az Electrolux Lehel Kft. egyik készüléke? Az mfor.hu ennek nézett utána a legígéretesebb hazai innovációkat bemutató sorozatának keretében.

Svéd-magyar csapat- munka (Mfor-montázs)

Az elmúlt esztendőkben rendkívüli mértékben megugrott a porzsák nélküli porszívók piaca. A bővülést észlelte az Electrolux Lehel Kft. is, amely - a vevői igényeket elméletben "továbbgörgetve" - saját fejlesztésű készülékkel jelent meg a piacon.

Százmillió forint körüli fejlesztés

"A TwinClean kifejlesztése egy esztendőt és több millió svéd koronát emésztett fel" - lőtte be lapunk kérdésére az időt és a költségeket Vass Attila, a porszívógyár igazgatója. (Egymillió svéd korona 30,2 millió forint.) A porszívó tulajdonképpen két fejlesztőcsapat, azaz a magyar és a svéd mérnökök munkája nyomán jött létre.

A díjnyertes termék tavaly szeptemberben jelent meg a piacon, és néhány hónap alatt tizenöt országba jutott el. "Tavaly ötvennégyezer darabot értékesítettünk belőle, idén márciusban pedig már negyvenezer eladott készüléknél jártunk. Áprilisban tizenkét-, májusban pedig tízezer darab kelt el" - tette hozzá az igazgató. A porszívó főszezonja egyébként az év utolsó négy hónapjára esik.

A fő piac a francia és az ausztrál, de viszik a terméket az ázsiai országok is. Európában Franciaország mellett Németországban és Angliában a legkeresettebb az áru, de jutott már belőle a svédeknek is. Bár a porszívó itthon is kapható, nem hazánk a fő csapásirány, fejtette ki Vass Attila.

Negyven százalékos nyereségráta

Mint elmondta, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által elismerésben részesített termék szűrési és "zajszint" mutatói kimagaslóan jók, azaz a készülék csupán halk, zümmögő hangot ad ki magából. Az Electrolux magyar mérnökei egyébként az elmúlt hat esztendőben négy díjat kaptak megvalósított innovációikért.

A készülékből naponta 880 darabot "termelnek", így egy évben mintegy 220 ezer darab gördül le a hatszáz főt foglalkoztató jászberényi üzem gyártószalagjáról. 2005-ben a cégnek a TwinCleanből származó bruttó nyereségrátája közel negyven százalék volt.

Lázin Miklós András

Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
Magyar innovációs díjak: fagyógyító gombák Magyar találmány kúthálóból és TV-csőből Kis magyar sikersztori: garázscégből a világhírnév felé Hasít a MÁV az ütemes menetrenddel MP3-ban utazik a magyar sikercég

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!