Az orosz gázipari óriás igazgatótanácsának elnökhelyettese, egyben a Gazprom Export nevű leányvállalat vezérigazgatója azt mondta a Vecernje Novostinak, hogy a vállalkozás igen bonyolult. A vezeték Oroszországból a Fekete-tenger alatt fog átmenni Európába, és minden tengeri és szárazföldi szakasz gondos tervezést igényel.
Még azt sem tudni, hogy a csőkígyó meddig ér majd el. Ausztriával és Szlovéniával jelenleg kormányszinten folynak róla a tárgyalások, ezek eredményét az állami többségű Gazprom csak közvetve tudja befolyásolni. A világpolitika is belejátszik a vállalkozásba Medvegyev szerint, aki - a szintén tervezett Nabucco gázvezeték említés nélkül - kijelentette, hogy vannak erők, amelyek a gazdaságossági szempontokat félrelökve a Déli Áramlat megépülése ellen dolgoznak.
Olyan helyzetbe akarják hozni Európát, hogy energiaszükségletét ne tudja - minden előrejelzés szerint a továbbiakban csak növekvő - gázforrásokból kielégíteni, mondta az orosz gazdasági vezető. Hozzátette ugyanakkor, hogy ágazatának van egy sajátossága: az ismert mennyiségben rendelkezésre álló gázt előbb el kell adni, s csak az üzletkötés után kezdődik a kitermelés, az árut célba juttató vezeték építése.
Szerbia és Oroszország már aláírta azt az államközi megállapodást, amelynek értelmében a Déli Áramlat Szerbián keresztül halad, az országban gáztározó épül, a Gazprom pedig 51 százalékot szerez a NIS állami vállalatban, amely 2012-ig monopóliumot élvez a szerb üzemanyag-piacon.