2007. január 29. és február 25. között 731 helyszínen 1683 dohányárut reklámozó promóciót bonyolított le a BAT, a SPAR és a HPS "Téli Kampány" néven. A kampány idején az érintett boltokban meghatározott mennyiségű cigaretta vásárlása esetén ajándékot (bögrét, öngyújtót) vehettek át a vásárlók az összeállítható műanyag pultnál, ahol cigaretta eladása nem folyt. A feliratok a Pall Mallre utaltak és a kampányt lebonyolító cég hostessein is reklámpoló volt.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság minden eddiginél magasabb bírságot rótt ki a három vállalatra. A dohánygyárat 300, a szervező céget 100 millió forintra büntette, míg a helyszínt biztosító Spar láncnak 70 millió forintot kell fizetnie. A vállalatok még fellebbezhetnek.
A bejelentést a Füstirtók Alapítvány tette, amely már 2005 decemberében reklám-felügyeleti eljárást kezdeményezett egy hasonló promóciós kampány miatt a BAT ellen, de a fogyasztóvédelem akkor csupán azért marasztalta el az akcióban résztvevőket, mert az ajándék öngyújtón cigaretta márkanév szerepelt. Szintén 2005 végén indított az alapítvány eljárást a Rocket nevű cigaretta illegális promóciója ellen, de a fogyasztóvédelmi hatóságok nem derítették fel a kampány mértékét, csupán az egyetlen bejelentett helyszínen folytatták le az eljárást. Per alatt áll a jelenlegi rekord bírsággal sújtott promócióval teljesen azonos tartalmú, egy évvel korábbi Pall Mall kampány, amelynek mértékét a Füstirtók Egyesület bizonyítékok becsatolásával felderítette.
A Philip Morris ellen egy 2006 közepén bonyolított Multifilter promóciós kampány miatt indított a Füstirtók Egyesület eljárást, de az abban résztvevők összesen 2,5 millió forint bírsággal megúszták.
Később szakmai megbeszélést tartott Wittich Tamás a Főfelügyelőség és Félix Péter a Füstirtók Egyesület vezetője, ahol a promóciók szigorúbb szankcionálásáról szóbeli egyezség született. Ezzel magyarázható a jelenlegi áttörés.
MTI / Menedzsment Fórum