2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Első fokon háromszázmillió forintos bírsággal sújtotta a BAT Pécsi Dohánygyár Kft-t a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amiért a cigarettagyár 2007. elején 1638 promócióból álló dohányreklám kampányt rendelt meg 731 helyszínen.

2007. január 29. és február 25. között 731 helyszínen 1683 dohányárut reklámozó promóciót bonyolított le a BAT, a SPAR és a HPS "Téli Kampány" néven. A kampány idején az érintett boltokban meghatározott mennyiségű cigaretta vásárlása esetén ajándékot (bögrét, öngyújtót) vehettek át a vásárlók az összeállítható műanyag pultnál, ahol cigaretta eladása nem folyt. A feliratok a Pall Mallre utaltak és a kampányt lebonyolító cég hostessein is reklámpoló volt.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság minden eddiginél magasabb bírságot rótt ki a három vállalatra. A dohánygyárat 300, a szervező céget 100 millió forintra büntette, míg a helyszínt biztosító Spar láncnak 70 millió forintot kell fizetnie. A vállalatok még fellebbezhetnek.

A bejelentést a Füstirtók Alapítvány tette, amely már 2005 decemberében reklám-felügyeleti eljárást kezdeményezett egy hasonló promóciós kampány miatt a BAT ellen, de a fogyasztóvédelem akkor csupán azért marasztalta el az akcióban résztvevőket, mert az ajándék öngyújtón cigaretta márkanév szerepelt. Szintén 2005 végén indított az alapítvány eljárást a Rocket nevű cigaretta illegális promóciója ellen, de a fogyasztóvédelmi hatóságok nem derítették fel a kampány mértékét, csupán az egyetlen bejelentett helyszínen folytatták le az eljárást. Per alatt áll a jelenlegi rekord bírsággal sújtott promócióval teljesen azonos tartalmú, egy évvel korábbi Pall Mall kampány, amelynek mértékét a Füstirtók Egyesület bizonyítékok becsatolásával felderítette.

A Philip Morris ellen egy 2006 közepén bonyolított Multifilter promóciós kampány miatt indított a Füstirtók Egyesület eljárást, de az abban résztvevők összesen 2,5 millió forint bírsággal megúszták.

Később szakmai megbeszélést tartott Wittich Tamás a Főfelügyelőség és Félix Péter a Füstirtók Egyesület vezetője, ahol a promóciók szigorúbb szankcionálásáról szóbeli egyezség született. Ezzel magyarázható a jelenlegi áttörés.

MTI / Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!