Az érdekképviseleteknek kiemelt célja, hogy 2010 a fiatalok éve legyen a civil fogyasztóvédelemben, ezért közös kommunikációs és oktatási programok elindításával, a tudatosabb fogyasztói magatartás ösztönzésével is ellensúlyozni kívánják a gazdasági válság kedvezőtlen hatásait - áll a közleményben.
Az együttműködési megállapodás szerint a két szervezet együttesen lép fel a fogyasztóvédelmi témákban, a jogalkotásban, a fogyasztóvédelmi politika véleményezésében, valamint a civil fogyasztóvédelmi kultúra fejlesztésében. Erősítenék a vállalkozások fogyasztói jogokra vonatkozó ismereteinek bővítését, illetve rendezvényekkel, kiadványokkal, oktatási programokkal járulnának hozzá a vásárlók fogyasztói tudatosságának erősítéséhez.
A gazdasági válsággal járó vásárlóerő csökkenéssel együtt fennáll a veszélye annak, hogy tovább erősödik a szürke- és feketekereskedelem, nagyobb teret nyer a "bóvli", a silány termék, vagy éppen a hamisított, csempészett márka. A megállapodás aláíróinak fontos célja annak megakadályozása, hogy a fogyasztókhoz nem biztonságos, veszélyes, illetve iparjogvédelmi szempontból is kifogásolható áruk jussanak el - fogalmaznak.
A Magyar Márkaszövetség a napi fogyasztásicikk-gyártó cégek szakmai és érdekvédelmi szervezete. A megközelítőleg 13.000 munkahelyet biztosító 60 tagvállalat éves forgalma mintegy 1.300 milliárd forint.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége független ernyőszervezet, amely tizenegy fogyasztóvédelmi civil szervezet tevékenységét fogja össze hazai és nemzetközi viszonylatban.