Az országosan 44 hipermarketet és 27 szupermarketet üzemeltető Tesco 5-10 évre szóló szerződést köt az épületen belüli bérlőkkel. Az üzemeltetési díj havi 3-4 euró négyzetméterenként, ebben szerepel a takarítási, az őrzési, a hulladékszállítási költség, továbbá a közös területek világítása, a légbefúvás stb.
A hipermarketekben (bármelyik láncról legyen szó) a fogyasztói árak alacsonyan tartása a fő szempont. Természetesen a műszaki tartalom csak addig minimalizálható, amíg az üzletmenetet nem zavarja, és nem gátolja a biztonságos kiszolgálást, mondta Polvka László fenntartási igazgató. A Tescónál negyedévente végeznek mennyiségi és minőségi vásárlói elégedettségi mérést, s ezeket is felhasználják az üzemeltetés hatékonyságának javításához. Az általában 15-16 évre tervezett ingatlanokat négyévente felújítják, illetve korszerűsítik.
A biztonsági szakértők véleményét már a kereskedelmi egység tervezésénél figyelembe veszik, tájékoztatott Csikós Gellért, a Tesco biztonsági igazgatója. A mai komplex biztonsági megközelítés magában foglalja, hogy fokozzák a kereskedelmi vezetők biztonsági tudatosságát, rendszeresen frissítsék az egységenként 200-600 fős kereskedelmi alkalmazotti állomány ismereteit. A vállalat "karbantartja" a biztonságért felelős vezetők és alkalmazottak kereskedelmi felkészültségét, biztonsági szempontból is folyamatosan ellenőrzik a kereskedelmi folyamatokat és szakszerűen használják a biztonságtechnikai berendezéseket és rendszereket is.
Mindennek a vásárlók és az alkalmazottak védelmét és biztonságát kell szolgálnia. Erre - különösen a 2001. szeptemberi amerikai merényletek óta - fokozottan figyelnek a kereskedelmi ingatlanok üzemeltetői, számol be a Világgazdaság.
Menedzsment Fórum