A négyüléses, ötszáz köbcentis kisautó üzemanyag-hatékonysága potenciálisan a kétszerese a népszerű Toyota Prius hibridautóénak. Ez nem is csoda, ha figyelembe vesszük, hogy a szénszálakkal megerősített műanyagból készült jármű mindössze 420 kilogrammot nyom, ami durván az egyharmada a Prius tömegének - közli az AFP.
Kis tömege és ahhoz képesti nagy szilárdsága ellenére eddig a magas ár miatt a szénszálas technológiákat nem alkalmazták tömegesen gyártott autók esetében. A növekvő keresletben bízva a japán Toray Industries azonban húszmilliárd jenes (170 millió dolláros) fejlesztőközpontot hoz létre az anyag vizsgálatára a Toyota főhadiszállásának közelében 2010-re.
Pehelysúlyú bajnokkal küzd az üvegházhatás ellen a Toyota
Merőben új koncepcióval csökkentené járműveinek károsanyag-kibocsátását a japán Toyota autógyártó óriás: 1/x elnevezésű hibridmodellje kis tömege miatt jóval kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint más típusok, ezért kevésbé rombolja a környezetet.