3p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalkozásoknak nap, mint nap dönteniük kell arról, hogy kinek értékesítsék termékeiket, szolgáltatásaikat. A jelenlegi piaci körülmények között ugyanakkor a cégvezetők gyakran azzal szembesülhetnek, hogy a piaci igények és a vállalkozás termékstruktúrája nem képes a korábbi árbevételt biztosítani. Mit lehet ilyenkor tenni?

Sok szakértő jelölte meg az elmúlt időszakban az innovációt a recesszióból való egyik kitörési kulcspontjaként. Mint az egy első negyedéves felmérésből kiderült, a piaci versenyhelyzet továbbra is innovációs kényszert eredményez, így a kkv-k 60 százaléka tervezi a profilváltás, termékfejlesztés, vagy piacbővítés valamelyikét, ez főként a kereskedelmi vállalatokra érvényes. A kis-, és középvállalatok 29 százaléka foglalkozik majd termékfejlesztéssel, valamint 43 százalékuk új piacok meghódítását tervezi, ezen belül nagy arányban (60%) a belföldi piacokra helyezik a hangsúlyt.

Míg egy éles váltás egy kereskedelmi profillal rendelkező cégnél viszonylag könnyen megoldható, a gyakran forráshiánnyal küzdő termelő, szolgáltató vállalkozások körében ez már jóval komolyabb kihívás.

Nem könnyű persze a rövid távú célok, és a stratégiai szükségletek összehangolása. Ez utóbbi során ugyanis a vezetésnek információkkal kell rendelkeznie arra vonatkozóan is, hogy milyen termékstruktúrával lehetnek hosszabb időtartamon keresztül sikeresek, milyen termékstruktúrával érhetnek el hosszú ideig kedvező piaci pozíciót. Ezeknek az információknak a meghatározásához eredményesen alkalmazható a termékstruktúra portfólió-elemzése.

Rövid távon ugyanakkor nagyon sok cég túlélésre játszik, és a meglévő termékstruktúrából kell a maximumot kihozni. Sokan szembesülnek ennek során azzal, hogy a korábbi piacok beszűkültek, a kereslet visszaesett. Ilyenkor megoldás lehet az is, ha górcső alá veszi a vállalkozás, hogy a termékeit esetleg milyen új tulajdonságokkal ruházhatja fel, és vezetheti be más piaci szegmensekre.

Célszerű ehhez összehívni a munkatársakat egy közös ötletelésre. Együtt esetleg ki lehet találni, hogy mire lehetne még használni a termékeiket vagy szolgáltatásaikat, illetve a meglévő ügyfeleken túl kiknek lehetne még szállítani vagy szolgáltatni.

Vizsgáljuk meg, hogy nincs-e olyan, eddig kihasználatlan piaci szegmens, ahol kis módosítással vagy új csomagolásban ugyancsak eladható a termékünk és szolgáltatásunk. Húskampókat gyártó kisvállalkozásunk esetleg megvizsgálhatja, hogy a kampókat nem lehet-e ruhafogasként is értékesíteni, esküvőiruha-szalonunkban érdemes-e esetleg kölcsönözhető báli ruhákat is tartani, netán hiteltanácsadó irodánk profilját biztosítási termékekkel is kiegészíteni.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!