2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A cikk a szerző, valamint a cranfieldi, a durhami, a salfordi és az ulsteri egyetem és a Dearne Valley College együttműködő partnereiből álló konzorcium munkáján alapszik. A konzorcium – melyet a jó irányítási gyakorlat kezdeményezés fejlesztése keretében a Felsőoktatási Alapítványi Tanács /HEFCE/ hozott létre – azt értékelte, hogy milyen haszonnal jár az EFQM Kiválóság Modell alkalmazása a felsőfokú oktatásban.

1. Bevezetés

A cikk a szerző, valamint a cranfieldi, a durhami, a salfordi és az ulsteri egyetem és a Dearne Valley College együttműködő partnereiből álló konzorcium munkáján alapszik. A konzorcium – melyet a jó irányítási gyakorlat kezdeményezés fejlesztése keretében a Felsőoktatási Alapítványi Tanács /HEFCE/ hozott létre – azt értékelte, hogy milyen haszonnal jár az EFQM Kiválóság Modell alkalmazása a felsőfokú oktatásban. A konzorcium ezenkívül összehasonlította és szembeállította az EFQM Kiválóság Modell elveit és gyakorlatát az Egyesült Királyság minőségbiztosítási rendszereivel, a Humán Erőforrásba Beruházók (Inventors in People), a BSC /értékelőkártya/, a Tanuló Szervezetek koncepciójával és a Piaci Érdekeltségű Szolgáltatási Lánccal,(Service Profit Chain).

A cikk célja, hogy ismertesse a "szervezeti kiválóság" fogalmának kialakulását, rávilágítson a konzorcium egyes már feltárt megállapításaira és pontosan leírja a különbségeket a különböző szemléletmódok között. Kifejti azt a nézetét, hogy a szervezeti kiválóság felé tartó fejlődés kiindulópontja éppen a "minőség".

2. A szervezeti kiválóság kialakulása

A minőséget különbözőképpen határozták meg, mint pl.:

„A célra való alkalmasság” – Juran /1/
„Megfelelés a követelményeknek” – Crosby /2/
„A minőség irányuljon a vevő jelenlegi és jövőbeli igényeire – Deming /3/
„A minőség a vevői követelmények kielégítése” – Oakland /4/, valamint
„A vevői követelmények következetes kielégítése”,
„A vevőnek való örömszerzés” és
„A vevő lojalitásának elnyerése”.

A szervezetek fejlődési útja általában felöleli az ellenőrzés, minőségszabályozás, minőségbiztosítás szakaszokat, egészen az Átfogó Minőségirányítás-ig /TQM/, amelyet Kristensen, Dahlgaard és Kanji /5/ a következőképp határozott meg.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!