3p

A Torkos csütörtök kapcsán évekkel ezelőtt – ha emlékeim nem csalnak – a Magyar Turizmus egyik akkori illetékese mondta, hogy egy olyan lehetőség, amely során a vendéglátós szakma üzenhet. Nos, idén meg is tették, azt üzenték nekem, hogy a magyar vendéglátós szerint le kell húzni a vendéget, és szemrebbenés nélkül lúzernek kell nézni.

Mind a lapunk hasábjain (már ha egy netes oldal esetében nem túlságosan képzavaros ilyet írni), mind vendégként követtem az elmúlt hat évben a Torkos csütörtököket. Borítékolható, hogy időnként az én választásom volt szerencsétlen, de az utóbbi években többször találkoztam e marketingakció negatív üzenetével, s a vendéglátós szakma nem arról győzött meg, hogy a magyar gasztronómia olyan "haj de jó". Igaz, a korábbi keserű tapasztalatok inkább abból fakadtak, hogy egy-egy étterem rácsodálkozott, milyen, amikor telt ház van, és a konyha meg a személyzet "nem bírja a tempót". Így vagy az étel nem volt elég meleg, vagy a fél este a várakozásról szólt. Egy alkalommal szembesültünk csupán azzal, hogy a más napokon jóval szélesebb választék, hirtelen tizenegynéhány ételre redukálódott, ami elvileg a koordináló Magyar Turizmus szabályai szerint nem megengedett. (Miután ez egy ÖNKÉNTES MARKETINGAKCIÓ, amihez minden étterem jól felfogott érdekéből csatlakozik, vagy marad ki abból, feleslegesnek gondolom azt a vitát, hogy féláron ki lehet-e hozni nyereségesen egy-egy adag ételt.)

A 2012-es Torkos csütörtökön azonban a magyar vendéglátóipar megadta mindazt, amiért sokan elátkozzák itthon e szektort. A budajenői Tante étterem jóvoltából – jónéhány más csalódott vendéggel együtt – azt üzenték a vendéglátósok, hogy:
  • nem érdekli őket a gasztronómia - nyilván mással nehéz magyarázni, hogy a marhahús helyett csirkét adnak félig átsütve,
  • nem érdeklik őket a játékszabályok – az egyébként átlagos árak hip-hop csillagászatiak lettek az esemény jóvoltából; a karácsony környékén például 900 forint alatt kínált halászlé 2000 forint fölé ugrott, de más ételek is a budapesti topéttermek áraival versengtek,
  • és nem érdekli őket a vendég, hiszen amikor szerettük volna nézeteltérésünket az egység vezetőjével tisztázni, a felszolgáló ugyan elment, hogy szóljon neki, de visszajöttekor közölte, hogy jelenleg nincs az étteremben.
Szóval kedves magyar vendéglátósok, köszönöm, hogy lúzernek nézik a vendéget, és a 80-as éveket (a legszebb NDK-s balatoni időket) idézve csak a lehúzásig jutnak el.
Azoknak a vendéglátóiparban dolgozóknak, akik valóban magukénak érzik a szakmájuk fejlődését, - és megbecsülését jelezném, hogy ne nálam, hanem az említett étterem vezetőjénél (és a szakma más lejáratóinál) reklamáljanak.
 
Király Béla 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!