Igaz, hogy ez rövid távon nem bír nagy előrejelző erővel, de talán nem véletlen, hogy mostanában nagyon tülekednek a vályúnál az új internetes cégek: Groupon, LinkedIn, készül a twitter, a facebook talán, jön mindenki aki számít.
Óriási a hype ezek körül a cégek körül, habár nem lehet nem észrevenni, hogy a technológia olyan gyorsan változik, hogy az, aki 10 (esetleg 5!) éve supercool vezető volt, az mára gyakran a futottak még kategóriájába esik vissza. A most bevezetendő cégek nagy része is el fog tűnni, vagy marginalizálódni fog pár év alatt. Nem véletlenül próbálják megragadni az alapítók/VC-k a magas árazásból adód előnyöket. Magyarul: ha veszik tőlük jó drágán a részvényt, akkor ők örömmel adják...
(és itt jön megint a reflexivitás: ha elhiszik a befektetők hogy ezek a papírok sokat érnek, akkor drágán lehet nekik eladni a részvényeket, amiből egy csomó valódi pénz folyik be, és ezt jól felhasználva - de legalábbis el nem kótyavetyélve - máris valóban értékes(ebb)é válik az adott cég. A hit - ha hegyeket nem is mozgat meg - de értéket tud generálni, valóságteremtő ereje van a tőkepiacokon is.)
Tülekednek a vályúnál az új internetes cégek
Amikor nagyon áramlanak egy adott szektorból a tőzsdére a cégek, az általában azt szokta jelezni, hogy abban a szektorban igen magasak az árazások, jellemzően túlárazottak a vállalatok, ami hosszabb távon jellemzően rossz megtérülést eredményez az IPO-ból vevők számára.