2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fogyasztóvédelmi ellenőrzésekre számíthatnak a vendéglátóhelyek az idei nyári szezonban is - mondta Wittich Tamás, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója sajtótájékoztatón.

A fogyasztóvédők a héten már megkezdett akció során elsősorban vízpartokon, wellness- és gyógyturisztikai helyeken, állatkertekben, vidámparkokban és kulturális eseményeken működő vendéglátóipari egységekre koncentrálnak - közölte Wittich Tamás. A hatóság kiemelt figyelmet fordít továbbá a körhintákat, légvárakat és egyéb szórakoztató berendezéseket üzemeltetőkre is - tette hozzá a főigazgató.

Wittich Tamás hangsúlyozta, hogy a szabálytalankodó vendéglátóhelyek "erőteljes fellépésre" és szigorú szankciókra számíthatnak. A fogyasztóvédők a szabályokat évről-évre visszatérően megszegő üzleteknél azok bezárását kezdeményezhetik.

Beszámolt arról, hogy az ellenőrzések elsősorban próbavásárlásokat jelentenek, amelyek során vizsgálják a termék mennyiségét, minőségét, illetve a nyugtaadást. A fogyasztóvédők kíváncsiak arra is, hogy az élelmiszerek tárolási és a fogyasztói tájékoztatási kötelezettségeknek eleget tesznek-e az érintettek.

A főigazgató jelezte, hogy amíg más területeken a fogyasztóvédelmi ellenőrzések során a szabálytalanságok visszaszorulását tapasztalni, addig az idegenforgalom területén nemigen változik a helyzet, évről-évre hasonlóan magas a szabályokat megszegők aránya.

Tavaly 5689 vendéglátó helyet ellenőriztek, ezek 72 százaléka volt valamilyen okból kifogásolhatóak. A 2006-ban kiszabott pénzügyi bírság együttes összege meghaladta a 240 millió forintot.

A főigazgató arra buzdított, hogy fogyasztók ne csak a fogyasztóvédelmi ellenőrzésektől várják a helyzet javulását, hanem maguk is váljanak tudatosabb fogyasztóvá. Figyeljenek oda, hogy megfelelő tájékoztatást, illetve megfelelő mennyiségű és minőségű terméket kapnak-e. Ha nem, akkor éljenek a kritikával és írjanak a panaszkönyvbe - tette hozzá.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!