Wittich Tamás hangsúlyozta, hogy a szabálytalankodó vendéglátóhelyek "erőteljes fellépésre" és szigorú szankciókra számíthatnak. A fogyasztóvédők a szabályokat évről-évre visszatérően megszegő üzleteknél azok bezárását kezdeményezhetik.
Beszámolt arról, hogy az ellenőrzések elsősorban próbavásárlásokat jelentenek, amelyek során vizsgálják a termék mennyiségét, minőségét, illetve a nyugtaadást. A fogyasztóvédők kíváncsiak arra is, hogy az élelmiszerek tárolási és a fogyasztói tájékoztatási kötelezettségeknek eleget tesznek-e az érintettek.
A főigazgató jelezte, hogy amíg más területeken a fogyasztóvédelmi ellenőrzések során a szabálytalanságok visszaszorulását tapasztalni, addig az idegenforgalom területén nemigen változik a helyzet, évről-évre hasonlóan magas a szabályokat megszegők aránya.
Tavaly 5689 vendéglátó helyet ellenőriztek, ezek 72 százaléka volt valamilyen okból kifogásolhatóak. A 2006-ban kiszabott pénzügyi bírság együttes összege meghaladta a 240 millió forintot.
A főigazgató arra buzdított, hogy fogyasztók ne csak a fogyasztóvédelmi ellenőrzésektől várják a helyzet javulását, hanem maguk is váljanak tudatosabb fogyasztóvá. Figyeljenek oda, hogy megfelelő tájékoztatást, illetve megfelelő mennyiségű és minőségű terméket kapnak-e. Ha nem, akkor éljenek a kritikával és írjanak a panaszkönyvbe - tette hozzá.