Fogyasztói szokásaikat tekintve komoly szemléletváltozás figyelhető meg a fiatal amerikai egyetemisták körében. A társadalmilag felelősen gondolkodó vállalatok termékeit vásárolják, míg a profithajhász cégeket büntetik, derült ki a Harris Interactive és az Alloy Media + Marketing közös felméréséből.
A fogyasztók értékítélete persze csalóka, hiszen a legnépszerűbb márkák között több olyan cég is érdekelt - így az ázsiai dolgozóit fillérekért alkalmazó Nike vagy a kolumbiai üzemében elkövetett erőszakos cselekmények miatt támadott Coca-Cola -, amelyet az elmúlt időszakban épp megkérdőjelezhető viselkedése miatt állítottak pellengérre.
A fiatalok harmada a zöld márkákra szavaz
A vállalatok számára mindenesetre jelzés értékű, hogy komoly energiát kell fektetniük a társadalom- és környezetbarát imázs kialakításába, hiszen a vásárlói döntések harmadánál ez számít az elsőszámú szempontnak. A korábbi fő prioritás, a márkaismertség az esetek hatodánál esik latba két brand közti választáskor.
A felmérés készítői közzétették a társadalom iránt leginkább érzékeny márkák listáját is, amelyet a jégkrémgyártó Ben & Jerrys vezet, olyan nálunk kevésbé ismert brandeket megelőzve, mint a Newmans Own, vagy a Burts Bees. Ezeket olyan cégek követik, mint a tejtermékeket gyártó Yoplait, a ruhaipari American Apparel és a Starbucks kávézólánc. A tízes lista végén a Seventh Generation, a Nike, a Coca-Cola és a Body Shop található.