2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 18-30 közötti amerikai egyetemisták a környezetbarát nézeteket valló társaságok termékeit előnyben részesítik. A fiatalok egyre tudatosabb fogyasztókká válnak - derül ki egy most közzétett felmérésből.

Fogyasztói szokásaikat tekintve komoly szemléletváltozás figyelhető meg a fiatal amerikai egyetemisták körében. A társadalmilag felelősen gondolkodó vállalatok termékeit vásárolják, míg a profithajhász cégeket büntetik, derült ki a Harris Interactive és az Alloy Media + Marketing közös felméréséből.

A fogyasztók értékítélete persze csalóka, hiszen a legnépszerűbb márkák között több olyan cég is érdekelt - így az ázsiai dolgozóit fillérekért alkalmazó Nike vagy a kolumbiai üzemében elkövetett erőszakos cselekmények miatt támadott Coca-Cola -, amelyet az elmúlt időszakban épp megkérdőjelezhető viselkedése miatt állítottak pellengérre.

A fiatalok harmada a zöld márkákra szavaz

A vállalatok számára mindenesetre jelzés értékű, hogy komoly energiát kell fektetniük a társadalom- és környezetbarát imázs kialakításába, hiszen a vásárlói döntések harmadánál ez számít az elsőszámú szempontnak. A korábbi fő prioritás, a márkaismertség az esetek hatodánál esik latba két brand közti választáskor.

A felmérés készítői közzétették a társadalom iránt leginkább érzékeny márkák listáját is, amelyet a jégkrémgyártó Ben & Jerrys vezet, olyan nálunk kevésbé ismert brandeket megelőzve, mint a Newmans Own, vagy a Burts Bees. Ezeket olyan cégek követik, mint a tejtermékeket gyártó Yoplait, a ruhaipari American Apparel és a Starbucks kávézólánc. A tízes lista végén a Seventh Generation, a Nike, a Coca-Cola és a Body Shop található.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!