2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 18-30 közötti amerikai egyetemisták a környezetbarát nézeteket valló társaságok termékeit előnyben részesítik. A fiatalok egyre tudatosabb fogyasztókká válnak - derül ki egy most közzétett felmérésből.

Fogyasztói szokásaikat tekintve komoly szemléletváltozás figyelhető meg a fiatal amerikai egyetemisták körében. A társadalmilag felelősen gondolkodó vállalatok termékeit vásárolják, míg a profithajhász cégeket büntetik, derült ki a Harris Interactive és az Alloy Media + Marketing közös felméréséből.

A fogyasztók értékítélete persze csalóka, hiszen a legnépszerűbb márkák között több olyan cég is érdekelt - így az ázsiai dolgozóit fillérekért alkalmazó Nike vagy a kolumbiai üzemében elkövetett erőszakos cselekmények miatt támadott Coca-Cola -, amelyet az elmúlt időszakban épp megkérdőjelezhető viselkedése miatt állítottak pellengérre.

A fiatalok harmada a zöld márkákra szavaz

A vállalatok számára mindenesetre jelzés értékű, hogy komoly energiát kell fektetniük a társadalom- és környezetbarát imázs kialakításába, hiszen a vásárlói döntések harmadánál ez számít az elsőszámú szempontnak. A korábbi fő prioritás, a márkaismertség az esetek hatodánál esik latba két brand közti választáskor.

A felmérés készítői közzétették a társadalom iránt leginkább érzékeny márkák listáját is, amelyet a jégkrémgyártó Ben & Jerrys vezet, olyan nálunk kevésbé ismert brandeket megelőzve, mint a Newmans Own, vagy a Burts Bees. Ezeket olyan cégek követik, mint a tejtermékeket gyártó Yoplait, a ruhaipari American Apparel és a Starbucks kávézólánc. A tízes lista végén a Seventh Generation, a Nike, a Coca-Cola és a Body Shop található.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!