A világ fejlődik
Bizony, régen a sci-fi írok képzeletében születhetett csak meg az a szemüveg, amit ma Google Glass-nak hívnak, vagy akár a Sony okosórája, ami akár Michael Knight kezén is jól mutatna. A Google Glass egy igen jelentős innovációs lépés, és ezzel igen magasra tette a lécet a többi IT-cég előtt.

Ilyen nagy innovációs lépés az okosóra is, amit az Apple-rajongók már jó ideje várnak, vagy ha pontosan azt nem, akkor legalább is egy új csodát; amilyennel a megboldogult Steve Jobs kényeztette őket. A pletykák szerint az Apple ezért szerezte (vissza) a luxusipart megjárt fejlesztőjét, aki ha igazak a hírek, bizony a prémium kategóriásnak szánt iWatch fejlesztésén ügyködik megannyi társával. A piac úgy véli, hogy az almajeles cég még az idén bemutatja a "karravalóját".
Ám voltak gyorsabbak is az Apple-nél. A Sony nem csak hogy bemutatta, de már árulja is az okosóráját 79 fontért (valamivel több mint 28 ezer forintért). Azt higgyük el, hogy az iWatch majd a háromszorosa lesz. A Sony órája Android kompatibilis, mint amilyen a Samsung Galaxy Gear is. A dél-koreai okosórát a napokban mutatták be. A sajtó szerint pedig erősebb, mint a Sony Smartwatch 2.

Mit csinál a Microsoft?
Amióta bejelentették, hogy a Microsoft téli álmából felébredve összeborul a Nokiával, hogy betörjön a már rég izzó okostelefon-piacra, már lehetett sejteni, hogy itt sokkal többről van szó. A Google bemutatta a szemüvegét, és jönnek az okosórák. Mi ilyenkor a teendő? Vegyük meg a Nokia mobiltelefon üzletágát 5,4 milliárd euróért (1620 milliárd forintért)! Pedig a Nokia is lemaradt a versenytársakkal szemben, és bár a hagyományos "butafonok" szegmensében még mindig a finn cég a piacvezető, a presztízsét már rég elvesztette. Külön érdekesség, hogy a legutóbbi sajtóhírek szerint a Nokia rengeteg pénzből megvenné az Alcatel-Lucent-t - de ez már egy másik mese.
Kicsit olyan ez, mintha egy dinoszaurusz a modern világban úgy akarna beilleszkedni, hogy vesz egy másik dinoszauruszt. Vajon ez csak az első lépése az "amerikai dinónak"? Egy biztos: a vállalat rohamléptekkel eredt a piacvezetők után, és mindenféle felesleges súlyt, mint például a sokat kritizált Steve Balmert, egyszerűen ledobott magáról.

A Microsoft másodvirágzását kíváncsian várjuk. Ahogy az iCart is, pedig az csak egy álom.
Barnác Tamás
mfor.hu