3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A piac úgy véli, még idén kijöhet az iWatch, a Samsung pedig már kész az okosórájával, akárcsak a Sony. A Microsoft ismét lemaradni látszik, ezért felvásárolta a Nokiát, ami szintén őskövületnek számít.

A világ fejlődik

Bizony, régen a sci-fi írok képzeletében születhetett csak meg az a szemüveg, amit ma Google Glass-nak hívnak, vagy akár a Sony okosórája, ami akár Michael Knight kezén is jól mutatna. A Google Glass egy igen jelentős innovációs lépés, és ezzel igen magasra tette a lécet a többi IT-cég előtt.

Meg lehet venni

Ilyen nagy innovációs lépés az okosóra is, amit az Apple-rajongók már jó ideje várnak, vagy ha pontosan azt nem, akkor legalább is egy új csodát; amilyennel a megboldogult Steve Jobs kényeztette őket. A pletykák szerint az Apple ezért szerezte (vissza) a luxusipart megjárt fejlesztőjét, aki ha igazak a hírek, bizony a prémium kategóriásnak szánt iWatch fejlesztésén ügyködik megannyi társával. A piac úgy véli, hogy az almajeles cég még az idén bemutatja a "karravalóját".

Ám voltak gyorsabbak is az Apple-nél. A Sony nem csak hogy bemutatta, de már árulja is az okosóráját 79 fontért (valamivel több mint 28 ezer forintért). Azt higgyük el, hogy az iWatch majd a háromszorosa lesz. A Sony órája Android kompatibilis, mint amilyen a Samsung Galaxy Gear is. A dél-koreai okosórát a napokban mutatták be. A sajtó szerint pedig erősebb, mint a Sony Smartwatch 2.


Mit csinál a Microsoft?

Amióta bejelentették, hogy a Microsoft téli álmából felébredve összeborul a Nokiával, hogy betörjön a már rég izzó okostelefon-piacra, már lehetett sejteni, hogy itt sokkal többről van szó. A Google bemutatta a szemüvegét, és jönnek az okosórák. Mi ilyenkor a teendő? Vegyük meg a Nokia mobiltelefon üzletágát 5,4 milliárd euróért (1620 milliárd forintért)! Pedig a Nokia is lemaradt a versenytársakkal szemben, és bár a hagyományos "butafonok" szegmensében még mindig a finn cég a piacvezető, a presztízsét már rég elvesztette. Külön érdekesség, hogy a legutóbbi sajtóhírek szerint a Nokia rengeteg pénzből megvenné az Alcatel-Lucent-t - de ez már egy másik mese.

Kicsit olyan ez, mintha egy dinoszaurusz a modern világban úgy akarna beilleszkedni, hogy vesz egy másik dinoszauruszt. Vajon ez csak az első lépése az "amerikai dinónak"? Egy biztos: a vállalat rohamléptekkel eredt a piacvezetők után, és mindenféle felesleges súlyt, mint például a sokat kritizált Steve Balmert, egyszerűen ledobott magáról.

A Microsoft másodvirágzását kíváncsian várjuk. Ahogy az iCart is, pedig az csak egy álom.

Barnác Tamás
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!