A múlt hét elején még úgy tűnt, az Édes élet mutációja, az Élet show-ja megbukik, és elkaszálja a műsort a TV2. Legalábbis erre lehetett következtetni, amikor azt közölték, február 24-től módosul a TV2 hétköznap esti műsorstruktúrája. Akkor úgy tűnt, az Élet showja kikerül a műsorstruktúrából, és helyette a viszonylag erősen debütált Magánnyomozók című kerül adásba. A szereplőket és a történetvezetést tekintve is immár komoly átjárás van a TV2 két, (részben) celebekkel készülő konstruált reality műsorában, így némileg meglepő volt, hogy esetenként 5-6 százalékpont volt a különbség a két program közönségaránya között. Pedig a TV2 a - tapasztalatok alapján húzópárossá váló - Berki Krisztián-Hódi Pamela kettősre mindkét programban főszerepet osztott. Érdemes megjegyezni, hogy az ő "felfedezésük" bulvármédia szempontokat tekintve mindenképpen nagy dobás volt a TV2 részéről, a nézettséget – bármennyire is szomorú – nem a magas kultúra, hanem az ilyen szereplők biztosítják.
Hogy a múlt héten végül az egymásra épülő struktúra, vagy az esetleges "elvonástól" megijedő nézők miatt történt, nem tudni, de tény, a nézettségben tapasztalt különbség megváltozott. Az élet show-ja már szerdán is javult valamelyest, csütörtökön pedig 19,2 százalékot hozott. Így a csatorna a belebegtetett kaszát félretette, és a Magánnyomozók egyelőre marad a szombat esti műsorsávban. Itt már csak azért is jó helyen van a TV2 szempontjából, mert a tavasz egyik fontos sajátgyártású műsora kapcsán az RTL Klub visszakozott. Megtartották ugyan a Csillag születik ötödik szériájának válogatóját, sőt év eleje óta különböző csatornákon ment a műsor beharangozása is. Ugyanakkor, ahogy Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgató nyilatkozott, idén nem találták meg a legérdekesebb indulókat, az igazi tehetségeket.
Azt már mi tesszük hozzá, hogy az előző széria alatt (illetve a korábban, még a Csillag születiknél nézettebb X-Faktornál is) tapasztalható volt, hogy a nézők megcsömörlöttek a tehetségkutatóktól. A közönségarány mindkét műsor esetén jócskán elmaradt a korábbi csúcsoktól. A Csillag születik esetében súlyosbította a helyzetet, hogy bár örvendetesen feltűntek a műsorban a szokásostól kicsit eltérő, de esetenként igen színvonalas produkciók, ezen előadók egy része kevésbé volt "kereskedelmi tévé kompatibilis". A korábbi évadok győztesei nem igazán voltak ideális arcok a nagy eléréssel rendelkező médiatermékek (tévé, női magazin, bulvársajtó) számára. Volt olyan évad, amikor az RTL Klub számára is "használhatatlan" győztes született, akiről nem, hogy szaftos pletykákat, de még egy átlagosan érdektelen Fókusz riportot is csak vért izzadva lehetett összerakni. (Ez természetesen a magyar kulturális közeg és a sajtó kritikája, is, miszerint a média "botrányokban utazik", mert a nézőket ezzel lehet a képernyők elé ültetni.) A lényeg ugyanakkor az, hogy tavasszal a Csillag születik helyett Szombat esti láz lesz, a műsor előkészületei immár hetek óta zajlanak. Meg kell ugyanakkor jegyezni azt is, hogy bár az RTL Klub sajátgyártású showműsorai a magyar piacon a legnézettebb műsorok voltak, a táncos vetélkedő közönségaránya nem tudott versenyre kelni a tehetségkutatókkal.
De, hogy megerősítsük azt a korábbi megjegyzésünket, mely szerint a tehetségkutatók iránt az igény megcsappant, azt alátámasztja az Euróvíziós Dalverseny idei válogatója is. A dal 2014 címen futó műsorban az X-faktor és Megasztár legismertebb arcai idén is feltűntek, ám a nézőket kevésbé tudták megmozgatni, mint tavaly. Az egy éve Bye Alex győzelmével zárult megmérettetés – a kereskedelmi célcsoportban – magasabb közönségarányt hozott, mint az idei, Kállay-Saunders András győzelmét hozó. Míg korábban – a kiemelt sportesemények mellett – a legnézettebb műsornak számított A dal, és a sugárzás estéin gyakran megszorította, vagy meg is verte a kereskedelmi adókat, idén ettől elég messze volt az M1.
A nézettségi versenyben egyébként az immár hetek óta tapasztalt szereposztás érvényesült, hiszen a hétköznapokon már nem vezet utcahosszal az RTL Klub (köszönhetően a fent taglalt Édes élet-Élet show-ja párosnak). Ennek is köszönhető, hogy ha csak hajszálnyival is, de közelebb ért a TV2 a vetélytársához. A hétvégén egy-egy lett az eredmény; a szombati napot hozta az RTL Klub, a TV2 viszont a hét utolsó napján vigasztalódhatott, amikor a Nagy duettnek köszönhetően (ha szorosan is, de) ismét behúzták a vasárnapot.
A 8. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ismét az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (20,3% SHR), míg a TV2 16,2 százalékra tornázta fel az eredményét. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a Cool lépett fel (5,4% SHR), míg a negyedik helyre az F+ (4,4% SHR) és az M1 (4,4% SHR) került. Hiába javított az egy héttel korábbi eredményén, a sort újra a Viasat 3 (3% SHR) zárta.
mfor.hu