A call-centert fenntartó vagy éppen a technológiai vállalatok sorra hagyják el Amerikát és Nagy-Britanniát, és költöznek az olcsóbb munkaerőt nyújtó országokba, így Indiába is - számolt be az International Herald Tribune.
Az angol nyelvet beszélők iránti kereslet tehát megnőtt a régióban, s egyre inkább meg is becsülik az effajta munkaerőt. Előrejelzések szerint 2004 végére minden tizedik szoftver- vagy hardvercég Indiába vagy Oroszországba fog költözni. Az alkalmazottaktól nem várnak el magas szintű számítástechnikai ismereteket, csak azt, hogy fogadni tudják az angol nyelven érdeklődő ügyfelek telefonjait, illetve segítsék az irodai adminisztrációt. Nem csoda tehát, hogy Indiában egyre több nyelviskola nyílik, s a fiataloktól az idősebbekig egyre többen csatlakoznak a kurzusokhoz.
Az angol nyelvet beszélő dolgozók akár kétszáz-négyszáz dollárt is kereshetnek havonta, míg az átlag indiai havi ötven dollárt vihet haza. Amerikában természetesen nem üdvözlik a jelenséget, és Washington komolyan aggódik, hogy a szolgáltató szektor kitelepül az országból. Mások szerint pedig kulturális szakadék keletkezhet az angolul beszélő, illetve nem beszélő indiaiak között: a nyelvet nem ismerők egyszerűen kimaradhatnak az információs világból.
Kapcsolódó anyagok
Korlátozottak Magyarország lehetőségei az outsourcing piacon
Háború elé néz az outsourcing piac
Az IT outsourcing egyik célterepe lehet Magyarország
Beszélj angolul, lesz munkád
A call-centert fenntartó vagy éppen a technológiai vállalatok sorra hagyják el Amerikát és Nagy-Britanniát, és költöznek az olcsóbb munkaerőt nyújtó országokba, így Indiába is.