A gyártó szektorban jelenleg a gyakornokként dolgozók mindössze 1 százaléka nő, és rendkívül torz a nemek aránya a kereskedők között is. Egy felmérés szerint a gyáriparban az álláslehetőségeknek, melyeket 2003 során meghirdettek, 48 százaléka betöltetlen a megfelelő szaktudással rendelkező jelentkezők hiánya miatt.
A gyártó cégeknek az egyik megoldást a nők nagyobb mértékű bevonása jelentheti, olyan pozíciókba is, ahová eddig lényegében egyértelműen nem fogadták a női munkavállalókat, állapítja meg az EQR (Equal Opportunities Review) tanulmánya. A gazdaság egészénél jóval kisebb arányban vannak jelen a gyengébb nem képviselői az építőiparban.
Az EQR egy gyakorlati példával mutatja be a női munkaerő alkalmazását. A Durkan Ltd. az üres pozíciókat a női szakemberekre fókuszálva töltötte be, az igazgatósági szinten is. A szervezeten belüli emberi kapcsolatokért felelős munkatárs komoly segítséget nyújtott az új munkatársak beilleszkedésénél. A cég a zéró tolerancia elvét foganatosította a szexista és rasszista viselkedéssel szemben, és eltávolította azokat, akik kirekesztő magatartást tanúsítottak. Olyan, nőket támogató változtatásokat is bevezettek, mint a rugalmas munkaidő lehetővé tétele.
A Durkan Ldt. számára mindez igen pozitív imázsváltást eredményezett, megnövelte a brand értékét, jót tett az ügyfélkapcsolatoknak és a szerződések számának, valamint a bevétel növekedéséhez is vezetett egyúttal.
Imázsjavító hatású a nők alkalmazása
Számos iparágban jelentkezik nemzetközi szinten szakember hiány, így a kereskedelemben, vagy a gyártásban. A megoldást a nők nagyobb mértékű bevonása jelentheti a munkaerő-piacra.