2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egymillió forintra bírságolta a Magyar Televízió Zrt.-t a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert egy közvéleménykutatási tenderen nem biztosította az ajánlattevők esélyegyenlőségét, és az értékelési szempontokat is jogsértően állapította meg.

A Magyar Televízió Zrt. ez év márciusában kezdeményezett hirdetmény közzétételével induló gyorsított közbeszerzést. A feladat a műsorok és a médiaszemélyiségek monitorozása volt 1500 háztartásban, az ajánlattevő által megadott kutatási módszer szerint. Az ajánlatkérő az összességében legelőnyösebb ajánlatot kívánta elfogadni, amihez megadta a rész-szempontokat, és azok súlyszámait is. A kutatás során alkalmazott módszer 50, az ár 45, míg a fizetési határidő 5 pontos súllyal szerepelt az értékelésben - áll a Közbeszerzési Értesítőben.

A tenderre a Magyar Gallup Intézet Kft., a TNS Hungary Kft. és a Szonda Ipsos Kft. jelentkezett, mindhárman tovább is jutottak a tárgyalásos fordulóba. A Gallup - továbbjutása ellenére - a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, két kifogással. Az első problémája az volt, hogy a média ügynökségekhez telepítendő szoftver (amely a nézettségi, ismertségi adatokat tartalmazza) értékelésekor előnyt élvez azon ajánlattevő, amely eddig végezte ezt a munkát. A második probléma a kutatás módszerének értékelése volt. Az elsőre kimondta a döntőbizottság, hogy valóban sérti az ajánlattevők esélyegyenlőségét. A második kifogás bonyolultabb ennél.

Az értékelésben 50 pontos súlyszámmal szereplő kutatási módszertant ugyanis a)-h) pontokig továbbbontotta az ajánlatkérő. A pontok között szerepelt például a mintavétel módja, a kérdőív milyensége és az adatvétel lebonyolítása is, továbbá a már említett szoftver-elterjedtség (mennyire ismerik azt a reklám ügynökségek). A zsűri az egyes pontokat 1-től 5-ig osztályozta, és a kutatási módszertanban az lett a legjobb, aki - összesítve - a legtöbb pontot kapta.

A döntőbizottság megállapította, hogy a kiíró valójában al-szempontokat állapított meg a módszertan értékelésekor, viszont ezekhez nem rendelt újabb súly-számokat, márpedig ez a közbeszerzési törvény szerint kötelező. A két jogsértés annyira súlyos volt a Közbeszerzési Döntőbizottság szemében, hogy 1 millió forintos bírságot szabott ki az ajánlatkérőre. Egyúttal megsemmisítette a kutatási módszertan értékelési al-szempontjait.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!