2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Egymillió forintra bírságolta a Magyar Televízió Zrt.-t a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert egy közvéleménykutatási tenderen nem biztosította az ajánlattevők esélyegyenlőségét, és az értékelési szempontokat is jogsértően állapította meg.

A Magyar Televízió Zrt. ez év márciusában kezdeményezett hirdetmény közzétételével induló gyorsított közbeszerzést. A feladat a műsorok és a médiaszemélyiségek monitorozása volt 1500 háztartásban, az ajánlattevő által megadott kutatási módszer szerint. Az ajánlatkérő az összességében legelőnyösebb ajánlatot kívánta elfogadni, amihez megadta a rész-szempontokat, és azok súlyszámait is. A kutatás során alkalmazott módszer 50, az ár 45, míg a fizetési határidő 5 pontos súllyal szerepelt az értékelésben - áll a Közbeszerzési Értesítőben.

A tenderre a Magyar Gallup Intézet Kft., a TNS Hungary Kft. és a Szonda Ipsos Kft. jelentkezett, mindhárman tovább is jutottak a tárgyalásos fordulóba. A Gallup - továbbjutása ellenére - a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, két kifogással. Az első problémája az volt, hogy a média ügynökségekhez telepítendő szoftver (amely a nézettségi, ismertségi adatokat tartalmazza) értékelésekor előnyt élvez azon ajánlattevő, amely eddig végezte ezt a munkát. A második probléma a kutatás módszerének értékelése volt. Az elsőre kimondta a döntőbizottság, hogy valóban sérti az ajánlattevők esélyegyenlőségét. A második kifogás bonyolultabb ennél.

Az értékelésben 50 pontos súlyszámmal szereplő kutatási módszertant ugyanis a)-h) pontokig továbbbontotta az ajánlatkérő. A pontok között szerepelt például a mintavétel módja, a kérdőív milyensége és az adatvétel lebonyolítása is, továbbá a már említett szoftver-elterjedtség (mennyire ismerik azt a reklám ügynökségek). A zsűri az egyes pontokat 1-től 5-ig osztályozta, és a kutatási módszertanban az lett a legjobb, aki - összesítve - a legtöbb pontot kapta.

A döntőbizottság megállapította, hogy a kiíró valójában al-szempontokat állapított meg a módszertan értékelésekor, viszont ezekhez nem rendelt újabb súly-számokat, márpedig ez a közbeszerzési törvény szerint kötelező. A két jogsértés annyira súlyos volt a Közbeszerzési Döntőbizottság szemében, hogy 1 millió forintos bírságot szabott ki az ajánlatkérőre. Egyúttal megsemmisítette a kutatási módszertan értékelési al-szempontjait.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!