4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mögöttünk hagyott hét legnézettebb műsora lett a Rising Star mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve. A TV2 műsorának eredménye A Dal számaihoz viszonyítva még látványosabb.

Két hete írtuk A Dal korántsem meggyőző nézettségi adatai kapcsán, hogy kettő ér fel belőle a Rising Starral. Az akkori nagy különbség a múlt héten tovább nőtt, igaz a TV2 tehetségkutatója a döntőjéhez érkezett, míg az M1-en még csak a döntőbe jutásért küzdöttek a versenyzők. Ha figyelembe vesszük, hogy az Eurovíziós Dalverseny hazai válogatóján többségben ismert arcok, így zenei karriert befutó csapatok, illetve a kereskedelmi tévék által felépített karakterek (korábban az X-Faktorban, vagy a Megasztárban sikeresen szereplő énekesek) szerepelnek, akkor különösen nehéz megmagyarázni, hogy miért van a két műsor között ekkora különbség. A döntőre ugyanis a Rising Star a kereskedelmi célcsoportban megközelítette a 27 százalékot, míg a köztévé műsora csak 9,4 százalékos közönségarányig jutott. Természetesen a döntőig még javulhatnak a köztévé műsorának számai, ám az eddigi adások (18-49-es korcsoportban mért) nézettségének lefele tartó trendje - 12 százalék feletti szintről csúszott le - semmiképp sem tekinthető jó ómennek.

A Rising Star mindenesetre komoly izgalmakat hozott, az énekesek rajongói elkötelezettségüktől függően örültek, vagy bánkódtak az eredménynek. Sőt, egy rövid technikai malőr miatt egyesek még meg is kérdőjelezték annak hitelességét. Az utolsó megmérettetésnél a közönség szavazatai nem is hoztak eredményt, a zsűri voksa után pedig végül Várhegyi Lucas Palmira nyert. A nézettségi versenyben vasárnap ennek köszönhetően a TV2 diadalmaskodott, a kereskedelmi célcsoport fent említett közel 27 százalékos közönségarányát meghaladva a teljes lakosságban a tehetségkutató 1,5 millió feletti nézettséget és a képernyők előtt ülők 31 százalékát érte el.

Igaz, a TV2 ismét csak vasárnap brillírozott, a hét másik hat napján gyengébb számokat ért el. Ráadásul a sikeres műsor végével mindenképpen egy gyengébb hetet jósolhatunk a csatornának. Nagy kérdés, hogy a hétfőhöz egy hétre startoló Éden hotel át tudja-e majd lendíteni a TV2-t a mostani időszakon, és versenyképesebbek lesznek-e a hét első öt napján az erotikus jelenetekkel borítékolhatóan gyakran operáló műsor révén.

A múlt hét a magyar tévés piac szempontjából a Rising Star búcsújánál is izgalmasabb hírt is tartogatott. Eladja ugyanis a magyarországi Viasat3 és Viasat6 csatornákat, valamint a hozzájuk tartozó Viasat Play szolgáltatást a Modern Times Group (MTG), a vevő pedig a Sony Pictures Television Networks (SPT).

Az SPT - amely eddig az AXN, AXN White és AXN Black tévécsatornákat, valamint az AXN Now és AXN Player digitális szolgáltatásokat kínálta Magyarországon - jelezte: az adásvételt a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását követően véglegesítik. A felvásárlással az SPT Networks portfóliója 6,4 százalékos közönségarányt mondhat majd magáénak a kereskedelmileg fontos 18-49 éves célcsoportban Magyarországon, ezzel a hazai piac negyedik legnagyobb kábeles-műholdas-többcsatornás szereplője lesz. A Viasat3 értékesítéséről már jó ideje voltak pletykák, ugyanakkor az utóbbi időben a szektort terhelő reklámadó miatt nem volt túl vonzó célpont.

Ez az akvizíció és a közmédia átalakítása a tavaszt minden bizonnyal érdekessé teszik. Hogy aztán a költségvetési és várhatóan állami reklámpénzekkel alaposan kitömött közmédia, vagy a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari és tartalomgyártó vállalatát maga mögött tudó SPT mire lesz képes, az nagy kérdés. Ugyanakkor talán nem kell hozzá nagy jóstehetség, ha azt feltételezzük, hogy idén semmi és senki nem fogja veszélyeztetni az RTL-csoport piaci dominanciáját.

Ennek egyébként a 7. héten is tanúja lehettünk, hiszen a Rising Star fent taglalt szárnyalása ellenére sem sikerült érdemben csökkenteni a TV2 lemaradását. A hét napból hatot megnyerő RTL Klub továbbra a 18-49 év közötti nézők közel ötödét kötötte le főműsoridőben (19-23 óra között), míg a TV2 közönségaránya 13,1 százalék volt. A Cool ezúttal is kiemelkedő számokat (7,4% SHR) hozott, és a negyedik helyen is egy RTL-es kábelcsatorna, a F+ végzett (5,9% SHR). Az elmúlt hetekben stabilizálni tudta négy százalék feletti közönségarányát (4,3% SHR) a Viasat 3, míg a középmezőny végén ismét az M1 állt (3,4% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!