2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Január elején levélben fordult a miniszterelnökhöz a VOSZ és a NIT-Hungary. A két szervezet a tagjaik sorában lévő fuvarozók és szállítmányozók érdekében emelte föl szavát. Véleményük szerint a közelgő uniós csatlakozás állami támogatás hiányában erős versenyhátrányban találja a szektorban tevékenykedő vállalkozásokat.

A fuvarozó és szállítmányozó szakmának nyújtandó konkrét kormányzati segítségnyújtás egyik lehetséges módja az úthasználati díjakkal kapcsolatos. A válaszlevél a D2-es és D3-as matrica díját elfogadhatónak és a nemzetközi gyakorlattal megegyezőnek ítéli. Ezzel szemben elismeri, hogy az M5-ös autópályán európai szinten is irreálisan magasak az útdíjak. Csillag István kifejtette, a GKM tárgyal az autópályát üzemeltető AKA Rt,-vel egy mindenki által elfogadható pályadíj kialakításáról. Ez még csak, lehetőség szintjén áll, ellenben konkrétum, hogy a 2003-as évben a fuvarozók és szállítmányozók az áfa-törvény módosításának köszönhetően már visszaigényelhetik az úthasználati díj áfa-tartalmát.

A fuvarozók és szállítmányozók által leginkább hiányolt támogatási lehetőségeket azonban - talán a Medgyessy Péternek írott levélnek is volt ebben némi szerepe - már megnyitották a közúti közlekedési ágazat előtt. Csillag István levelében örömmel tudatta a VOSZ és a NIT-Hungary vezetőivel - Demján Sándor elnökkel és Dittel Gábor, ügyvezető-főtitkárral -, hogy a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Program 2003, februárjában meghirdetett pályázati lehetőségei között már szerepelnek a közlekedési szolgáltatást végzők részére kiírt fejlesztési lehetőségek.

Emellett a miniszter tájékoztatta a két szervezetet, hogy levelük hatására fölkérte a környezetvédelmi tárcát az uniós csatlakozással összeegyeztethető gépjárműcserére vonatkozó környezetvédelmi támogatás lehetőségeinek megvizsgálásra.

Válaszlevele zárásaként Csillag István fontosnak tartotta kiemelni, hogy a közlekedési szakma csatlakozás utáni piaci felkészítése nem kormányzati feladat, azt a szakmának magának kell megoldania. A GKM szerepe csak a fuvarozók és szállítmányozók felkészítését elősegítő környezet megteremtésére korlátozódhat és ennek eddig is eleget tettek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!