A fuvarozó és szállítmányozó szakmának nyújtandó konkrét kormányzati segítségnyújtás egyik lehetséges módja az úthasználati díjakkal kapcsolatos. A válaszlevél a D2-es és D3-as matrica díját elfogadhatónak és a nemzetközi gyakorlattal megegyezőnek ítéli. Ezzel szemben elismeri, hogy az M5-ös autópályán európai szinten is irreálisan magasak az útdíjak. Csillag István kifejtette, a GKM tárgyal az autópályát üzemeltető AKA Rt,-vel egy mindenki által elfogadható pályadíj kialakításáról. Ez még csak, lehetőség szintjén áll, ellenben konkrétum, hogy a 2003-as évben a fuvarozók és szállítmányozók az áfa-törvény módosításának köszönhetően már visszaigényelhetik az úthasználati díj áfa-tartalmát.
A fuvarozók és szállítmányozók által leginkább hiányolt támogatási lehetőségeket azonban - talán a Medgyessy Péternek írott levélnek is volt ebben némi szerepe - már megnyitották a közúti közlekedési ágazat előtt. Csillag István levelében örömmel tudatta a VOSZ és a NIT-Hungary vezetőivel - Demján Sándor elnökkel és Dittel Gábor, ügyvezető-főtitkárral -, hogy a Széchenyi Vállalkozásfejlesztési Program 2003, februárjában meghirdetett pályázati lehetőségei között már szerepelnek a közlekedési szolgáltatást végzők részére kiírt fejlesztési lehetőségek.
Emellett a miniszter tájékoztatta a két szervezetet, hogy levelük hatására fölkérte a környezetvédelmi tárcát az uniós csatlakozással összeegyeztethető gépjárműcserére vonatkozó környezetvédelmi támogatás lehetőségeinek megvizsgálásra.
Válaszlevele zárásaként Csillag István fontosnak tartotta kiemelni, hogy a közlekedési szakma csatlakozás utáni piaci felkészítése nem kormányzati feladat, azt a szakmának magának kell megoldania. A GKM szerepe csak a fuvarozók és szállítmányozók felkészítését elősegítő környezet megteremtésére korlátozódhat és ennek eddig is eleget tettek.
Sikeres érdekvédelem
Január elején levélben fordult a miniszterelnökhöz a VOSZ és a NIT-Hungary. A két szervezet a tagjaik sorában lévő fuvarozók és szállítmányozók érdekében emelte föl szavát. Véleményük szerint a közelgő uniós csatlakozás állami támogatás hiányában erős versenyhátrányban találja a szektorban tevékenykedő vállalkozásokat.