A kereslet azonban továbbra is korlátozott és a társaságoknak olcsóbb utakat kell kínálni ahhoz, hogy az erősebb nyári szezont követően is megtölthessék utasokkal a gépeket. A jegyárak csökkentése azonban további veszteségeket eredményez mindaddig, míg nem jelentkezik erős utazási érdeklődés , különösen a legmagasabb árkategóriában, a business classon utazók esetében. Ezek az üzleti utazók azonban csak az általános gazdasái fellendülés hatására fognak nagyszámban visszatérni.
Néhány esetben ugyan a rugalmasság, a gyorsaság és a magasabb szolgáltatási színvonal miatt igénybe veszik a cégek az üzleti osztályt, de amennyiben lehet akkor többségük ma már takarékosabb megoldások mellett dönt. Az elmúlt évek nehézségei miatt szinte nincs olyan vállalat, amely ne szabályozná az üzleti utazásokat - erősíti meg az S&P iparági elemzője -, és ezek mindegyike csak indokolt esetben engedélyezi a drágább megoldásokat.
Az iparági elemzők szerint a szektor továbbra is komoly problémákkal küzd. Hiába sikerült látványos költségcsökkentő lépéseket végrehajtani, ez csak arra volt elegendő, hogy a légiipar idei évre becsült 67- milliárdos veszteségét jövőre 3-4 milliárd dollárra csökkentsék. Szépségtapaszt jelent az amerikai kormányzat által dobott mentőöv is vélik a szakemberek az ezer sebből vérző légitársaságokat vizsgálva.
A szektor vállalatai a 2001-2002-es években összesen 20 milliárd dolláros veszteséget szenvedtek el, míg az állam 5 milliárd dollár értékű segélycsomagot biztosított részükre. Ráadásul a légiipar érdekvédelmi szervezetei szerint néhány társaság olyan rosszul működik, hogy az elvárt biztonsági intézkedéseket sem tudják finanszírozni. Hogy ez a politikai zsarolásnak is tekinthető kijelentés meghatja-e a döntéshozókat, egyelőre kérdéses.
Segítség ide vagy oda - állítják egybehangzóan a szakemberek - a szerkezeti és stratégia váltás tovább nem halogatható. A társaságoknak növelni kell a hatékonyságukat, és meg kell találni a sikerest választ a fapados légitársaságok keltette kihívásra is.
Szeptember 11: rettegő, bénult légitársaságok
Két évvel az Amerikában elkövetett merényletek után a légitársaságok még mindig érzik annak hatását. Persze - teszik hozzá szakértők - nem ez az egyetlen probléma ami a légiipart sújtotta.