3p

A multi a Szilvási és Társai Kft.-vel olvad össze, hozzá kerül a Szil-Coop Áruház üzemeltetési joga. Ezzel már két kecskeméti egysége lesz és a városi piacon felzárkózik a versenytársakhoz.

Néhány napja jelentette be a Gazdasági Versenyhivatal oldalán a Lidl Magyarország Kereskedelmi BT, hogy megszerzi egy napi fogyasztási cikkeket értékesítő kiskereskedelmi üzlet üzemeltetésének jogát Kecskeméten. Ez a Szilvási és Társai Kft. Izsáki út 2. szám alatti egysége, a Szil-Coop Áruház.

A GVH ránézett az ügyre, és a következőt ítélte:

A Lidl Magyarország Bt.-nek a Szilvási és Társa Kft.-vel kötött bérleti szerződésen alapuló, üzlethelyiség céljára szolgáló ingatlanok bérleti jogának megszerzésével, mint vállalkozásrész megszerzésével megvalósuló összefonódás tárgyában nincs semmi versenykorlátozási kockázat, nem lesz vizsgálat, mehet a dolog.

A Szilvási és Társai Kft.-t egyébként 2009 novemberében alapították, de még Szilvási és Társa néven, többes számba 2019-ben került. A GVH-hoz feltöltött bejelentés, de még a GVH-indoklás is egy Szilvási és Társa nevű cégről szól, mely azonban nem egy kecskeméti boltos, hanem egy csurgói kőfaragó cég. Természetesen a Lidl nem velük olvadt össze, tehát a versenyhivatal nem téved, hanem még a boltos cég régi nevét használta, de azért inkább a GVH-s dokumentumokból való idézés során önhatalmúlag odabiggyesztettük az i betűt a szóban forgó cégnév végére, mert az most már úgy helyes.

A boltos Szilvási cégnek jól sikerült a tavalyi év, a céges beszámolójukból kiolvasható, hogy míg a koronamentes 2019-ben a belföldi értékesítés nettó árbevétele 1 milliárd forint volt, addig a koronás tavalyi évben ez már 3,4 milliárdra ugrott. A nyereség pedig 109 millióról 268 millió forintra nőtt. A cégnek elég jól sikerült a munkások megtartása is, két éve 144-en dolgoztak náluk, de tavaly is még 137-en, így az első korona-évet ebből a szempontból is sikerrel teljesítették.

A Lidl mostani lépését feltehetően az az üzleti cél indokolta, hogy a lánc nagyobb sebességre kapcsolhasson ebben a városban is. Ott ugyanis a Penny és az Aldi, két közvetlen versenytársa már 3-3 egységet működtet. A településen növekszik az átlagnál magasabb jövedelemmel bíró lakosok száma és a diszkontáruházak forgalma is emelkedőben van, ebből akar kiszakítani magának nagyobb darabot a legnagyobb magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmat elért Lidl. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!