Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
Márkázott tartalom

A 21. században jelentősen átalakultak a vásárlási szokások. A bolti nézelődés helyét átvette a netes böngészés, az online rendelés és a villámgyors házhozszállítás. Megszaporodtak azok a webshopok, amelyek nem is tartanak fenn külön üzlethelyiséget. A raktáron lévő termékekhez már előre rengeteg papírdobozt legyártatnak, így a beérkező rendeléseket rögtön továbbítani tudják a vevőknek.

A webshopokkal együtt a futárcégek is elképesztő versenyben állnak egymással, hiszen a vásárlók jellemzően a minél olcsóbban, minél gyorsabban elve mentén döntenek a termékek között. Összeszedtünk néhány szempontot, amire figyelnünk kell az elképesztő módon felgyorsult csomagküldési folyamatok során.

Legyen biztos kézben a logisztika 

Az induló vállalkozások, webshopok egyik visszatérő kérdése: milyen módon oldjuk meg a logisztikai folyamatokat? Érdemes-e saját erőből belevágni, vagy bízzunk meg egy céget a beszállítástól a raktározáson át egészen a kiszállításig? Mit válasszunk egy fulfilment vagy egy dropshiping céget? Akárhogy döntünk, fontos, hogy ismerjük a saját termékeink útját a raktártól a vásárlóig. És azzal is legyünk tisztában, hogy a cég milyen területen dolgozott korábban, milyen garanciákat vállal a szolgáltatásával kapcsolatban!

A vevő gyakran csak annyit lát a logisztikai folyamatból, hogy a futár átadja neki a csomagot, viszont ha bármilyen okból rosszul, lassan, pontatlanul működik a kézbesítés, az rossz fényt vet a cégedre, akármilyen tökéletes is a terméked.

Szerződhetünk több futárpartnerrel, vegyük figyelembe a csomagautomaták egyre komolyabb térnyerését a magyar piacon! A jól felépített és a céged aktuális áruforgalmára optimalizált webshop logisztikával költséghatékonyan tudod raktározni és szállítani a csomagokat. És ami még fontosabb: az olajozottan működő szolgáltatással bizalmat keltesz a vásárlóban, ezzel pedig megelőzheted versenytársaidat.  

Használjunk megfelelő csomagolóanyagot

Ha webshopunk van, a csomagolóanyag kiválasztása központi kérdés. A biztonságos, szabályos csomagolás megvédi a terméket az esetleges sérülésektől, ez különösen akkor fontos, ha elektronikai cikkeket, törékeny árut igyekszünk eljuttatni a rendeltetési helyére. Magyarországon a feladót terheli a felelősség, amennyiben a rossz csomagolás miatt sérül meg a termék.

Válasszunk méretben megfelelő, esztétikus, erős csomagoló anyagot, kitöltő anyagot és ragasztó szalagot. Nézzünk utána a környezetbarát megoldásoknak! Rendeljünk egyedi tervezésű, logóval ellátott dobozokat, amelyek a termékeink méretének megfelelő, biztonságos és szép csomagolást biztosítanak. Így még marketingértéke is lesz a praktikus doboznak. Amennyire lehet, használjunk környezetkímélő anyagokat a csomagoláshoz, hiszen ez is egy fontos összetevője a 21. századi kereskedelemnek.    

Kommunikáljunk tisztán és egyértelműen

Legyünk célirányosak, udvariasak és informatívak a termékünkkel és a kiszállítással kapcsolatban is. Közöljük egyértelműen, hogy milyen csatornán keresztü kommunikálhat velünk és a futárral (sms-t vagy e-mailt fog kapni, mikor tudja meg a futár telefonszámát, stb).

Ne legyenek láthatatlan tételek, csúsztatások a kommunikációnkban sem, pillanatok alatt kiderül és megrendül az épp kialakuló bizalom. Legyen egyértelmű a vevő számára, hogy mikor érkezik, érkezhet a csomag, azt is kommunikáljuk időben, ha valamilyen ok miatt nem tudjuk teljesíteni az ígért határidőn belül a kiszállítást.

A tiszta kommunikáció persze kulcs a logisztikai parnter irányában is: a kiszállításhoz szükséges plusz információkat gondosan adjuk át a kiszállítást végző szakembernek!  (Például: melyik csengőt kell megnyomni a kaputelefonon, építkezés miatt le van zárva az utca, a megrendelő csak x és y időpont között van otthon.)

Mit kell tudnia a vásárlónak?

A honlapunkon, emailben hívjuk fel a vásárló figyelmét arra, hogy mire figyeljen, amikor átvesz egy csomagot:

Győződjünk meg arról, hogy tényleg nekünk jött-e a csomag! 

Ha meggyőződtünk róla, nézzük meg, hogy tényleg az van-e a csomagban, amit rendeltünk!

Ha sérült a csomag, tüzetesen vizsgáljuk át a tartalmát még a futár jelenlétében!

Ha a futár nem szeretné megvárni, amíg a vásárló átnézi a csomagot, két dolog történhet:

  • A vásárló nem veszi át a csomagot, hanem visszaküldi.
  • Átveszi a csomagot, a fuvarokmányokon rögzíti, hogy az átvételre az áru átnézése nélkül került sor. Ezután két tanú jelenlétében nyissuk ki a csomagot, a folyamatról készítsünk felvételt.

Legyünk tisztában a jogainkkal és a vásárló jogaival is

Mit kell tudni, ha utánvétes csomagként küldjük az árut?

Ha utánvétes csomagként küldjük a terméket, akkor egyeztessünk a vásárlónkkal, hogy milyen módon tudja kifizetni a csomag ellenértékét és a szállítási költséget. Ha csomagponton veszi át a küldeményt, akkor csak bankkártyával fog tudni fizetni. Amennyiben futárszolgálattal küldjük az árut, egyeztetni kell, hogy a futárnál lehet-e bankkártyával fizetni, vagy csak készpénzzel. Természetesen ebben az esetben is az a célszerű, ha van egy futárcég, logisztikai cég, amelyikkel hosszú távon megállapodtunk a különböző fizetési lehetőségekről és arról is, hogy a vásárlást követően hány nap múlva kapjuk meg az utánvét összegét.    

Ne féljünk olykor belassulni, igyekezzünk személyesek maradni

Az e-kereskedelem egyik legnagyobb előnye egyben a hátránya is. Nem kell külön boltot fenntartanunk, a vevő az éjszaka közepén is vásárolhat tőlünk. De a vásárlót csak úgy tudjuk rávenni arra, hogy újra tőlünk rendeljen, ha valamiért megjegyez minket. Egy névre szóló, akár kézzel címzett kis kártya vagy egy esztétikus, a cégünk arculatához illeszkedő csomagolás, egy figyelmes, türelmes, kedves gesztus az ügyintézés során mind-mind hozzáad a cégünk értékéhez!  

Bár jelentősen átalakult a kereskedelem az elmúlt évtizedekben, a vásárlói bizalom még mindig az egyik legfontosabb összetevője a sikeres vállalkozásnak. És ezt a bizalmat úgy tudjuk megtartani, ha a legpörgősebb logisztikai folyamatok során is tökéletes szolgáltatásra törekszünk!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.

 

Legyen Ön is előfizetőnk!

Előfizetőink naponta 4-6 egyedi, máshol nem olvasott,
minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, az első hónapban 390 forintért.