Mire utal a CRM rendszer megnevezés?
Mi az a CRM pontosan? A fogalmi meghatározás az angol Customer Relationship Management kifejezéshez köthető vissza, ami magyarul ügyfélkapcsolat-kezelést jelent. Egy korszerű CRM rendszer, mint a MiniCRM gyakorlatilag nem más, mint egy adatbázis.
Olyan adatbázis, amiben egyaránt megtalálhatók az ügyfélkapcsolatok külső és belső folyamatai, továbbá a munkatársak ezzel kapcsolatos tevékenységei. Minden fontos információval, illetve a rendszerezésüket segítő feladatokkal együtt.
Egy CRM rendszert a vállalkozás életébe integrálva nagyságrendekkel egyszerűbbé válhat a munkafolyamat. Azzal a nem elhanyagolható előnnyel együtt, hogy hatékonyabban nyomon követhető lesz a vállalkozás teljesítménye is.
Miből áll össze és épül fel egy korszerű CRM rendszer?
Bár cégenként nagyban különbözhet, hogy mi minden található meg egy CRM rendszeren belül, az alapvető felépítés három jól elkülöníthető kategóriára osztható fel. Közülük is kiemelt szerepe van az ügyfeleknek, beleértve minden kapcsolattartót vagy akár magánszemélyt.
Lényeges eleme a szerkezeti felépítésnek, hogy adatlapok segítsenek a tájékozódásban valamennyi ügyfelet tekintve. Ezeken az adatlapokon könnyedén nyomon követhető az üzletkötés folyamata, illetve az értékesítés menete.
A harmadik kulcsfontosságú kategóriát a teendők alkotják. Beleértve a kapcsolattartási eseményeket, az aktuális telefonhívásokat, küldésre váró e-maileket vagy akár az online megkereséseket.
Milyen hozzáadott értéke lehet a CRM rendszer napi szintű használatának?
A kulcsszó a rendszer, amihez gyorsan hozzá köthető a rendszerezett, átláthatóbb és produktívabb céges működés. CRM-t használva eleve rendszerben lehetnek az ügyfelek adatai is.
Szintén előny, hogy maga a CRM rendszer folyamatos jelleggel tovább bővíthető és frissíthető. Szervezeti szinten segíti bármelyik részleg munkáját, hozzájárulva a céges szinten rendelkezésre álló kapacitások kiaknázásához.
A munkatársaktól független információbázis hozható létre ebben a formában, így például GYES, szabadság, illetve váratlan lebetegedés esetén is könnyedén megoldhatók bárkinek a feladatai a szervezeten belül.
Ráadásul a pontos adatokból készült statisztikák a rövid és a hosszútávú tervekhez egyaránt remekül használhatók, a munkatársak hatékonysága sokkal pontosabban mérhető, miközben az ügyfelek között is láthatók a legtöbb értéket jelentők.