A vasútfejlesztés az elmúlt években szépen nyelte a milliárdokat, viszont ez távolról sem jelenti azt, hogy ezek az összegek arányosan oszlanának el az ország különböző területei között. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egy 71 kilométeres távot 218 perc, vagyis 3,6 óra alatt teljesítheti az, aki az állami vasúttársaságot választja. Korábbi cikkünk után azonban újabb elkeserítő adatot találtunk a Mátészalkaleaks oldalán.
Miközben az Index oldalán arról értekeznek egy cikkben, hogy mikor közlekedhetünk 160km/órás sebességgel Magyarországon, addig keleten a vonatok és a sínek állapota miatt jó, ha 40-50 km/h-val "száguldhatnak" a vonatok egyes szakaszokon. Ennek következménye az is, hogy a szabolcs megyeiek némi túlzással élve az 1943-as állapotoknak is örülnének. Az eltelt évtizedek alatt ugyanis nemhogy javultak volna a körülmények, még rosszabbak lettek.
A Mátészalka-Nyíregyháza távolságot ugyanis 74 évvel ezelőtt 99 perc alatt tehette meg az utazóközönség vonattal. Ez ma 108 percet jelent annak ellenére, hogy a több mint fél évszázad alatt rengeteg minden változott.
A helyzetet súlyát csak növeli, hogy "mindössze" 52,2 kilométeres távolságról van szó, mely közúton optimális körülmények mellett akár 40 perc alatt megtehető. Igaz, ehhez igénybe kell venni az M3-as autópályát, de nem fizetős főúton sem kerül több időbe az út, mint 53 perc.
A lényeg leszűrhető, az ország keleti részében, ahol általánosan kedvezőtlenebbek a jövedelmi viszonyok, és az 1000 lakosra jutó gépjármű 166-235 darab szemben az országos átlaggal, a 312-422 darabbal, teljesen "versenyképes" alternatívát kínál a MÁV az ott élők számára.
mfor.hu