Kevés a rosszhitel
A bank nem-teljesítő hiteleinek aránya kis mértékben 12 százalékról 11,9 százalékra csökkent egyetlen negyedév alatt.
„A K&H Bankcsoport adózás utáni nyeresége 3,2 milliárd forint volt 2013. első negyedévében. Az előző év azonos időszakában mindössze 0,4 milliárd forintot tett ki az adózás utáni eredményünk, a 2013-as növekedés az alacsonyabb hitelezési céltartalékoknak és a folyamatosan szigorú költséggazdálkodásnak köszönhető. Az összes nem-teljesítő hitelek aránya kis mértékben csökkent, mivel a kkv és a vállalati portfolió folyamatosan stabil minőségű, de a piaci folyamatokkal összhangban a lakossági hitelállományunk kis mértékben romlott.” – mondta Hendrik Scheerlinck, a K&H Csoport vezérigazgatója.
"Működési bevételeink 7 százalékkal, működési költségeink 13 százalék nőttek az előző év első negyedévéhez viszonyítva, mind a kettőt a tranzakciós illeték hatása befolyásolta. Az ügyfélbetétek terén folyamatos emelkedést látunk, de az új hitelek iránt a kereslet minden szegmensben – lakossági, kkv és vállalati - visszafogott. A hitel-betét arányunk március végén 73 százalék volt, fémjelezve kiváló a likviditásunkat. Emellett a K&H továbbra is tőkeerős bank maradt.” – fűzte hozzá Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
A K&H egyébként részt vesz a kis- és középvállalkozásokat megcélzó Növekedési Hitel Programban, amely keretében mintegy 95 milliárd forintot kapott a Magyar Nemzeti Banktól.
A biztosító is rendben van
A K&H Biztosító 0,8 milliárd forintos eredménnyel zárta a negyedévet, megerősítette piaci helyzetét mind a nem-életbiztosítási, mind a rendszeres díjas életbiztosítási termékek terén.
Wim Guilliams, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: “ 2013. első negyedévében a piacot meghaladó teljesítményt nyújtottunk, nem csak a kgfb, hanem a casco, a vagyonbiztosítás és a rendszeres díjas életbiztosítások területén is. A sikeres kgfb kampányunknak köszönhetően meg tudtuk erősíteni a magyar gépjármű-biztosítási piacon elfoglalt 2. helyünket és javítottunk az állományunk szerkezetén. Piaci részesedésünk 12 százalékról 14,9 százalékra nőtt. Az élet üzletágban a rendszeres díjú termékekből származó díjbevételeink teljes összege 9,4c százalékkal emelkedett egy 2,8 százalékos visszaesést produkáló piacon.”
mfor.hu