7p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Október 14-én éjfélig jelentkezhetnek a technikumokban és szakképző iskolákban tanuló diákok a III. Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyre – hangzott el a Privátbankár.hu által rendezett mai sajtótájékoztatón. Már most többszáznál jár a regisztrálók csapatok száma. A négyfős team-ek három fordulóban mérettetnek meg, és nem csak a győztesek részesülnek értékes díjakban. A verseny fővédnöke ezúttal is Vágujhelyi Ferenc, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke.

Hasonlóan a második, tavaly ősszel lebonyolított vetélkedőhöz, ezúttal is a technikumok és a szakképző iskolák tanulói mérhetik össze a pénzügyekről megszerzett elméleti és gyakorlati tudásukat, online térben, három fordulóban, 2022. október 17. és december 8. között. A gimnáziumokat majd tavasszal várják a harmadik versenyükre.

A szervezők a verseny támogatóival együtt a programot kifejezetten edukációs céllal állították össze, s szeretnék, ha a diákok gyakorlati tudásra tennének szert játékos módon. Azokat a diákokat is szeretnék minél nagyobb számban megszólítani, akik kevésbé jó háttérrel rendelkeznek.

Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója és Balogh László, a Pénzügyminisztérium helyettes államtitkára a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis diákversenyének sajtótájékoztatóján. Fotó: Izsó Márton
Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója és Balogh László, a Pénzügyminisztérium helyettes államtitkára a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis diákversenyének sajtótájékoztatóján. Fotó: Izsó Márton

Mikor lesz a verseny?

A verseny – mely szakértői bizottságának elnöke Bod Péter Ákos volt jegybankelnök – három fordulóból áll, amelyek közül az első kettő online zajlik, az országos döntőbe jutó 20 csapat pedig Budapesten személyesen mérheti össze tudását.

  • Az első forduló időpontja: 2022. október 17.
  • A második forduló időpontja (megyei versenyek): 2022. november 8-22.
  • Az országos döntő időpontja: 2022. december 8.

Hogyan kell jelentkezni?

A versenyen érvényes tanulói jogviszonnyal rendelkező nappali tagozatos diákok négyfős csapatokban vehetnek részt, korhatár nélkül, amennyiben 2022. október 14-én éjfélig kitöltik a diakforum.hu oldalon található jelentkezési lapot. A versennyel kapcsolatos további információk és a versenyszabályzat is itt található. A szervezők próba versenyfeladatokat is közzétettek ezen az oldalon, így a diákok, illetve bárki más már most tesztelheti a tudását.

Mit lehet nyerni?

Nem csak a győztes csapat tagjai részesülnek jutalomban, a verseny támogatói, szakmai partnerei ugyanis számos értékes díjat ajánlottak fel:

  • a döntő első három helyezett csapatának tagjai és kísérő tanára számára egynapos bécsi tanulmányút az Erste Banktól
  • 20 x 10 000 forintos ajándékutalványt a döntőbe jutott csapatok felkészítő pedagógusainak a Magyar Államkincstártól
  • 3 x 50 000 forint összegű ajándékutalvány az MKB Private Bankingtól és a Takarékbank Private Bankingtól az első három helyen végző csapatnak, továbbá 50 000 forintos ajándékutalvány a „Feltörekvő Junior Klasszisnak” – azaz a legnagyobb fejlődést elérő, a döntőbe jutott csapatok közül a legalacsonyabb tanulmányi átlaggal rendelkező csapatnak és felkészítő tanárának
  • 200 000 forintos díj a legtöbb csapatot indító iskoláknak a Diófa Alapkezelőtől
  • az első hat legjobb csapatnak egy-egy szabadulószobás élményprogram a CIB Banktól
  • a legtöbb csapatot indító iskolának egy laptop a Magyar Biztosítók Szövetségétől
  • egyenként 50 000 forintos ajándékutalvány a három, legtöbb csapatot indító pedagógus számára a Fundamenta Lakáskasszától
  • az országos döntő összes résztvevő csapata ajándékcsomagot kap a támogatók jóvoltából.

Balról jobbra a támogatók képviselőie: Fundamenta, NAV, CIB Bank, MKB Private Banking, Diófa Alapkezelő, Magyar Államkincstár, Erste Bank, Pénzügyminisztérium. Fotó: Izsó Márton
Balról jobbra a támogatók képviselőie: Fundamenta, NAV, CIB Bank, MKB Private Banking, Diófa Alapkezelő, Magyar Államkincstár, Erste Bank, Pénzügyminisztérium. Fotó: Izsó Márton

„Ez egy win-win helyzet, mert itt mindenki nyer, a családoktól a nemzetgazdaságig. 2017-ben elfogadtuk a lakosság pénzügyi tudatosságát célzó nemzetstratégiáját, s az előzetes visszamérések szerint komoly elmozdulásokat lehet tapasztalni, mégpedig elsősorban a fiataloknál. Komoly hatékonyságjavulás figyelhető meg a pénzügyi edukáció terén, bár még messze nem vagyunk az út végén. A közbeszédben és a médiában is egyre többet jelenik meg a pénzügyi tudatosság fontossága, ami különösen jól jön most, amikor nehezebb időszakot élnek meg a családok. Az is a pénzügyi kommunikációnak köszönhető, hogy az utóbbi 5-6 évben a lakossági és a nyugdíjmegtakarítások megnőttek, több állampapírt is vásárolnak és a digitális pénzeszközhasználat is megugrott. Ez a küldetés tehát működik és hatásos, ezért is érdemes folytatni ezt a versenyt” – monda Balogh László, a Pénzügyminisztérium helyettes államtitkára a sajtótájékoztatón.

Az Erste Bank vezérigazgatója, Jelasity Radován azt emelte ki, nincs olyan nap, hogy ne az inflációról, kockázatokról vagy gazdasági nehézségekről beszéljünk, ezért kötelességüknek tekintik, hogy az ügyfeleik jólétére összpontosítsanak. Mint mondta:

„Ez össztársadalmi kihívás. Előbb-utóbb a diákokból ügyfelek lesznek, s minél tudatosabbak, annál jobb lesz mindenkinek. Itt tehát mindenki nyertes, mert ezt a tudást nem eszi meg az infláció”.

A Magyar Államkincstár elnöke szerint számukra egyértelmű kötelezettség részt venni a versenyben, hiszen túlzás nélkül állítható, a bölcsőtől a sírig kapcsolatban állnak az állampolgárokkal a kétszázféle tevékenységükkel. „A pénzügyi tudatosságban voltaképpen a sok kicsi sokra megy elve érvényesül. Főleg a mai gazdasági helyzetben fontos a takarékosság megértése” – vélekedett Bugár Csaba.

„Egyre többen beszélünk otthon az árak drágulásáról, inflációról, kamatokról, miközben a pénzügyi világ rohamléptekben fejlődik, tehát nagyon is helye van a versenynek. Abban is bízunk, hogy majd sok okos fiatal találja meg a cégünket” – jelentette ki az egyik vadonatúj támogató, a Diófa Alapkezelő vezérigazgatója, Benczédi Balázs.

Szintén ebben az évben csatlakozott a szponzorok csapatához a CIB Bank. Szinai Ádám marketingkommunikációs és PR-vezető azt mondta, kifejezetten keresték a kapcsolódást a versennyel.

„Versenynek hívjuk, de ez nem csak tehetségfejlesztés, hanem egyben tudásfejlesztés, amiből mindenki profitál.

Remek, hogy a verseny nem csak Budapest-centrikus, a fordulók online térben való megrendezése is jó gondolat, s örülünk, ha nemcsak fiúk, hanem lányok is minél többen vesznek részt benne. Hosszú távú kapcsolatban gondolkodunk, mert fontos itthon tartanunk a tehetségeket” – tette hozzá.

Pleschinger Gyula, az MKB Private Banking igazgatója szerint a 2008-2009-es válság óta alapvető, hogy a pénzügyi szektor elkötelezettséget tanúsítson a társadalmi felelősségvállalásban. „Az ESG-koncepció fontos iránymutatás, de nem könnyű megragadni a tartalmát. Itt azonban látjuk annak lehetőségét, hogy a fiatalok felé megoszthassuk a szaktudásunkat, ott, ahol mérhető hasznossága van. A csapatverseny formátum különösen szimpatikus nekünk, amelyben egy rendkívül éles eszű, s egyre tudatosabb generáció vesz részt”.

A NAV a kezdetektől fogva támogatja a versenyt, amely Lambertus József főosztályvezető szerint abszolút illeszkedik az adóstratégiai programjukba. „Lassan elérjük, hogy az adózás sem lesz szitokszó. Ezek a gyerekek is munkavállalók lesznek egyszer, akiknél fontos az adótudatosság kialakítása és megértése is” – hangsúlyozta a NAV szakembere.

Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) kommunikációs vezetője úgy látja, a biztosítások területén még több kérdőjel van a fiatalokban.

„Külön értéke a versenynek, hogy el tudjuk érni azokat a fiatalokat, akik nem az elitgimnáziumokból jönnek” – tette hozzá.

Szabó Linda, a Fundamenta Lakáskassza Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója pedig úgy látja, hogy a pénzügyi tudatosság fogalma már az egészen kicsik életében is megjelenik, ahogy az energiahatékonyság és klímatudatosság is. Évről-évre elbűvöli őket, hogy minden csapat másban kreatív a verseny során.

Jelentkezés a versenyre, további tudnivalók és szabályzat: diakforum.hu.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!