A vállalatok a világ minden táján használják a Hat szigmát. Európában a Gazdasági és Pénzügyi Unió (EMU) kezdeményezései által felkínált növekedési lehetőségek kihasználása teszi ezt szükségessé. Ázsiában is gyorsan növekszik a Hat szigma gyakorlatát alkalmazó vállalatok száma. A vállalkozások felismerték, hogy a világpiacon csak akkor maradnak versenyképesek, ha a minőségfejlesztési gyakorlatot szervesen beépítik a vállalati stratégiába. Az egyetemek és főiskolák világszerte ugyancsak belátták, milyen fontos megismertetni a hallgatókkal a minőségfejlesztési programokban használt olyan alapvető eszközöket és módszereket, mint a Hat szigma.
A Hat szigma szemlélete és gyakorlata képes egybeötvözni minden, a folyamatok jellemzésére és fejlesztésére használatos, a tanfolyamokon hangsúlyozottan oktatott módszert. A Hat szigma olyan ejtőernyő szerű szemléletet nyújt, amely hatékonyan hozzájárul a vállalatok megfelelőségi, szabályozási és statisztikai elemzési igényeinek kielégítéséhez.
A tökéletesítéshez azonban időre és elkötelezettségre van szükség. A Hat szigma program nem képes máról holnapra megváltoztatni az üzletmenetet. A Hat szigma olyan kezdeményezés, amely a szervezettől de legfőképpen a vezetőségtől hosszútávú befektetést igényel időben és erőfeszítésben egyaránt. Az eszközök és módszerek hatékony megvalósítása nagy előnyökkel jár mind a vevők, mind a vállalati alkalmazottak számára.
A Hat szigma misztérium - lehull a lepel a módszertani titokról
A Hat szigma információáramláson alapuló módszertan, amely - a pénzügyileg mérhető eredményeket állítva a középpontba - a veszteségek csökkentésére, a vevői elégedettség növelésére és a folyamatok fejlesztésére törekszik. A Hat szigma módszert a Motorola Corporation fejlesztette ki az 1980-as években, manapság már a kiválóság és a hatékonyság világszínvonalának mértéke. Leginkább a General Electric és az Allied Signal széles körben publikált sikerei következtében ismerik.