Richard Pelli, a Budapest Bank vezérigazgatója elmondta: a Budapest Banknál már komoly számításokat végeznek a tekintetben, hogy a Postabank megvétele után a két bank egyesített erejével milyen pozíciót foglalhatnak el a magyar bankpiacon.
A Postabank olyan üzletágakban erős, amelyek stratégiai fejlesztése a Budapest Banknak is hosszú távú érdeke. A BB ugyanis kiemelten kezeli a lakosság és a kis- és középvállalkozások finanszírozását, az autóvásárlások pénzügyi bonyolítását, a befektetési alapok fejlesztését, valamint a kártyás banki termékek és az ezzel kapcsolatos ügyfélszolgáltatások bővítését. A Postabank is igen erős a lakossági piacon, emellett a BB hasznosnak ítéli a Postabanknak a Magyar Postával kiépített kapcsolatát.
Richard Pelli rámutatott: ha a Budapest Bank meg tudná venni a Postabankot, akkor ennek révén megduplázhatnák lakossági és kisvállalkozói ügyfeleiket, a teljes ügyfélszám 800 ezerre mehetne föl.
A Budapest Bank az elmúlt évet 337,6 milliárd forint mérlegfőösszeggel zárta, szemben az előző évi 318,89 milliárd forinttal. Tavaly a Budapest Bank adózás előtti nyeresége 7,75 milliárd forint volt, amely jelentősen meghaladta a 2001 végi 2,97 milliárd forintot.
A hitelintézet anyabankja, a GE Consumer Finance Európában 18 országban rendelkezik érdekeltségekkel. Különösen jelentős szolgáltatásokat nyújt a fogyasztási hitelek piacán, de az autófinanszírozásban, a jelzáloghitelezésben, a vagyonkezelésben és a betétkezelésben is erőteljes tevékenységet folytat. Európában érdekeltségei révén 36 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le az elmúlt évben, ezekben a piaci szegmensekben, tavalyi együttes nettó nyeresége 730 millió dollár volt, amit idén szeretnének felfuttatni 900 millió dollárra.
A Postabankra fáj a Budapest Bank foga
A Budapest Bank érdekelt a Postabank megvételében, ezért ha az ÁPV Rt. lehetőséget ad a bank átvilágítására, a Budapest Bank minél előbb megteszi azt, majd rövid időn belül megteszi vételi ajánlatát a privatizációs intézménynek.