2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Azt szokták mondani, hogy a kutyák és gazdáik hasonlítanak egymásra. Úgy tűnik, ez az áruházak esetében is így van. Háttérbe húzódó titokzatos gazdák és bezárkózó cégek. Logikusan persze nehéz megmagyarázni, hogy az egymásról az átlagembernél sokkal többet tudó láncok miért nem állnak szóba a sajtóval, hiszen hírértékkel nem a vetélytársak számára, hanem a potenciális vásárlóknak szolgálnának.

Valószínűleg ha a 70-es években emberrablók fogságába kerülök 17 napra, ahogy az történt a Magyarországon a következő hetekben debütáló Aldi tulajdonossal, Theo Albrechttel, akkor én sem keresném a rivaldafényt. Elgondolkoztató, hogy azóta eltelt 35 év, és a cég is épp oly magába zárkózó, mint a tulaj. Durván lerázzák az érdeklődő újságírót, ha az meg meri kérdezni, hogy mégis hol és mikor terveznek üzleteket nyitni. Annyi eszük persze nincs, hogy álcahálót húzzanak az áruházaik fölé; még ki is írják, hogy "Itt új áruház nyílik! Aldi".

Hogy mennyi értelme van az Aldi (vagy éppen az örök rivális Lidl titkolózásának), arra jó példa, hogy a napokban az index.hu megkérte olvasóit: ugyan írják már meg nekik, ha a környékükön épül diszkont-áruház. Az internetes közönség pedig leleplezte a nagy titkot, az Aldi által célba vett városokban élők még a várható nyitás dátumát is megadták.

Ha tehát tudja a helyi lakos, hogy a "faluszélén" Aldi lesz, és vélhetően tudja az egyébként szintén "néma", ősi rivális Lidl is (amely ugyanazokat az ingatlanokat próbálja megszerezni, mint az Aldi), akkor ki elől titkolóznak a cégek? Felmerül olyan kérdés is, hogy mit várhatnak akár a munkavállalók, akár a vásárlók az olyan vállalatoktól, melyek alkalmazottai otromba módon viselkednek az újságírókkal?

Persze lehet, hogy az Aldi és a Lidl illetékesei tisztában vannak az átlag magyar anyagi lehetőségeivel és az árérzékenységével. Az persze rólunk, magyarokról is sokat elmond, ha egy cég úgy áll hozzánk, hogy "nem foglalkozok velük, mert úgyis hozzánk jönnek vásárolni, hiszen olcsók vagyunk."

KB.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!