A BKV Zrt. által üzemeltetett tízféle közlekedési ág közül csak egy károsítja a Budapestiek levegőjét, ez pedig a busz. Jelenleg a társaság az utasok 41,3 százalékát busszal, 26,4 százalékát villamossal, 22 százalékát metróval juttatja el úti céljához, a maradék 10,3 százalék pedig megoszlik a többi közlekedési ág között.
A közlemény felhívja a figyelmet, hogy a budapesti autózás lassú, környezetszennyező és drága. Az elmúlt öt évben a nagykörúton belül 40 százalékkal lassult az autók átlagsebessége.
A BKV szerint az autók számának növekedése és az egyéni közlekedés lassulása ahhoz vezetett, hogy jelenleg a városban az autók átlagsebessége a nagykörúton belül 13 kilométer óránként, az egész városra vetítve pedig ez az érték óránként 22,3 kilométer. Ezzel szemben a közösségi közlekedés keringési átlagsebessége 21 kilométer/óra, de a nagykörúton belül is meghaladja az óránkénti 15 kilométert csúcsidőben.
Az autózás a környezeti terhelés 60 százalékát okozza, negatív (externális) költsége Budapesten 532 milliárd forint - hangsúlyozza BKV közleménye.