2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BKV mindössze hat százalékát okozza a budapesti közlekedésből eredő levegő- szennyezettségnek, míg a tehergépkocsik 34, a személygépkocsik pedig 60 százalékban felelősek érte - áll a közlekedési társaság által kiadott közleményben.

A BKV Zrt. által üzemeltetett tízféle közlekedési ág közül csak egy károsítja a Budapestiek levegőjét, ez pedig a busz. Jelenleg a társaság az utasok 41,3 százalékát busszal, 26,4 százalékát villamossal, 22 százalékát metróval juttatja el úti céljához, a maradék 10,3 százalék pedig megoszlik a többi közlekedési ág között.

A közlemény felhívja a figyelmet, hogy a budapesti autózás lassú, környezetszennyező és drága. Az elmúlt öt évben a nagykörúton belül 40 százalékkal lassult az autók átlagsebessége.

A BKV szerint az autók számának növekedése és az egyéni közlekedés lassulása ahhoz vezetett, hogy jelenleg a városban az autók átlagsebessége a nagykörúton belül 13 kilométer óránként, az egész városra vetítve pedig ez az érték óránként 22,3 kilométer. Ezzel szemben a közösségi közlekedés keringési átlagsebessége 21 kilométer/óra, de a nagykörúton belül is meghaladja az óránkénti 15 kilométert csúcsidőben.

Az autózás a környezeti terhelés 60 százalékát okozza, negatív (externális) költsége Budapesten 532 milliárd forint - hangsúlyozza BKV közleménye.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!