2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szerző felhívja a figyelmet arra, hogy a minoségügyi rendszerek alkalmazása a szolgáltatások terén értelmezési problémákat vet fel. Ezért szükség lenne olyan kiegészítő szabványok kidolgozására, amelyek megkönnyíthetnék e munkát az egyes szolgáltatási területek számára. A szerző ehhez olyan csoportosításokat javasol, amely különbséget tesz a vevővel folyamatos, közvetlen kapcsolatban és az anélkül végzett szolgáltatások között, ez utóbbiakat pedig aszerint csoportosítja, hogy rutinmunkáról vagy szakmai döntést igénylő feladatokról van szó.

Harmadik szakasz: Végső közvetlen kapcsolat a vevővel

A harmadik szakaszban többnyire szintén közvetlen a kapcsolat a vevővel, miután a szolgáltatást teljesítették. Itt hasonló követelményeket lehet alkalmazni, mint az első lépés során, de ezek közül néhány nem értelmezhető, például az árban való megállapodás már nem szerepel, viszont a fizetést kell teljesíteni és nyugtázni. Szükség lesz azonban minden lehetséges elem részletes figyelembevételére, hasonló módon, mint ahogy az az első szakaszban is szerepel.

Következtetések

Azok a gondolatok, amelyek kidolgozhatók a szolgáltatásoknak a javasolt csoportosításban, az itt felsorolt típusok meghatározásával, azon az alapon, hogy van-e vagy nincs közvetlen kapcsolat az ügyféllel, van-e szükség szakmai ismeretekre stb. (vagy esetleg lehetséges-e más kritériumok szerinti csoportosítás, amelyet esetleg érdemes lenne figyelembe venni a szolgáltatások típusainak és a különféle szakaszoknak a megkülönböztetése céljából) valószínűleg nem fogják megoldani a minőségirányítás problémáit a szolgáltatások területén. Szükség lenne kidolgozni konkrét javaslatokat az ISO 9004-2-es szabványban felsorolt minden szolgáltatási területre, például az oktatásra, korházakra, szállodákra, kormányzati adminisztrációra stb.

Az autóipar megtette ezt a saját beszállítói számára, annak ellenére, hogy maga is csak egy iparág, amely az ISO 9001-est közvetlenül használhatja, különösebb magyarázatok nélkül. Vajon miért nem készül több szabvány a különböző típusú szolgáltatások irányítására? Ha az ISO keretén belül ez nem történik meg, akkor valószínűleg az egyes szakterületek maguk fogják kidolgozni a területükön alkalmazható szabványokat. Ha pedig sor kerül erre, kérdés, hogy ezek mennyire lesznek összhangban egymással, és mennyire lesznek nemzetközileg egységesek.


A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!