3p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szerző áttekinti az ISO 9004:2000-es szabvány várható célkitűzéseit, kapcsolatát az ISO 9001:2000-essel, valamint az utóbbi egyes követelményeire vonatkozó kiegészítéseit. Külön foglalkozik az új ISO 9004-esnek az önértékelésre és a folyamatok továbbfejlesztésére útmutatást nyújtó mellékleteivel.

A termék méréséhez és figyelemmel kiséréséhez elő kell írni a mérési, ezen belül az elfogadási követelményeket. A mérések és a megtervezésük során a szervezet vegye figyelembe a következőket: a specifikált követelményeknek való megfelelőség; mérési pontok helye a folyamatban; a mérendő jellemzők és az átviteli kritériumok; a szükséges eszközök és berendezések; a vevő által meghatározott pontok, amelyekben a kiválasztott termékjellemzőket figyelemmel kell kísérni vagy igazolni kell; a jogszabályok által előírt ellenőrzések vagy vizsgálatok; mikor kívánja a szervezet, illetve a vevő vagy a jogszabályok mikor követelik meg harmadik fél megbízását a típusvizsgálatok, a gyártási ellenőrzések és vizsgálatok, a termékigazolás, a termékérvényesítés elvégzésére; az alapanyagok, a termékek, a folyamatok, az alkalmazottak vagy a minőségirányítási rendszer minősítése; végellenőrzések; a termék mérési folyamatának kimenő adatai.


Az ISO 9004-es a vevői megelégedettség mérését és figyelemmel kísérését kiterjeszti az érdekelt felek, azaz az alkalmazottak, a tulajdonosok, a beszállítók és a társadalom megelégedettségére.

A továbbfejlesztésre vonatkozó adatok elemzésének eredményei felhasználhatók a következő meghatározására: irányzatok, működési eredményesség, vevői megelégedettség és elégedettség, a többi érdekelt fél elégedettségi szintje, a szervezet hatásossága és hatékonysága, a beszállítók hozzájárulása az eredményekhez, a minőséggel kapcsolatos gazdasági, pénzügyi tényezők és a piaci eredményesség, az eredményesség benchmarkingja (színvonalmérése és összehasonlítása).

A helyesbítő tevékenységek fő adatforrásai: a vevői reklamációk, a nemmegfelelőségekre vonatkozó jelentések, a vezetői átvizsgálás eredményei, a belső auditok jelentései, a megelégedettségi mérések eredményei, a folyamatmérések eredményei és az önértékelés következtetései.

A megelőző tevékenységek információs forrásai: a vevői igények, a piaci elemzés, a vezetőségi átvizsgálás, a megelégedettségi mérések, a folyamatmérések, az önértékelés eredményei, továbbá olyan folyamatok, amelyek korai figyelmeztetést adnak a szabályozatlan működési feltételekre.

A folyamat-továbbfejlesztés (B melléklet) bemeneti adatai: érvényesítési adatok, vizsgálati adatok, az érdekelt felek követelményei és visszajelzései, pénzügyi adatok, termékalkalmassági és szolgáltatási adatok.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!