2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Immár biztosra vehető, hogy Bulgária részt vesz a Déli Áramlat gázvezeték-programban, miután az orosz elnök csütörtökön kezdődött szófiai látogatásán sikerült tisztázni a nézetkülönbségeket. A bolgár kormányfő pénteki bejelentése szerint az erről szóló megállapodást még pénteken aláírják Vlagyimir Putyinnal.

A nézetek alapvetően az új gázvezeték bulgáriai szakaszát tulajdonolni és működtetni hivatott orosz-bolgár vegyesvállalatban való részvétel arányairól különböztek: Szófia korábban többségi részt akart, de ezt Oroszország elvetette. Most a bolgár fél beleegyezett a fele-fele arányú részvételbe a vezetékvállalkozás bulgáriai szakaszában.

A Déli Áramlat vezetéken 2013-ban indulhat meg a földgázszállítás Európába - ebben állapodott meg Alekszej Miller, a Gazprom elnöke és Paolo Scaroni, az olasz Eni vezérigazgatója tavaly novemberben.

A Gazprom és az Eni vezetői november 22-én aláírták a megállapodást arról, hogy fele-fele arányban vegyesvállalatot alapítnak. Ez a cég lesz közvetlenül felelős az évi harmincmilliárd köbméter szállítókapacitásúra tervezett vezeték üzemeltetéséért az oroszországi és a tenger alatti szakaszon; egyelőre piackutató munkát végez, és a megvalósíthatósági tanulmányokat készíti el.

A földgáz nagyobb részét a Gazprom adja majd, kisebb része az Eni oroszországi lelőhelyeiről származhat, ez utóbbi lelőhelyek korábban a csődbe ment orosz YUKOS olajvállalatéi voltak.

A legalább tízmilliárd euróba kerülő vezeték Novorosszijszk kikötőjétől 900 kilométeren a Fekete-tenger alatt húzódik majd a bolgár tengerpartig. Onnan két útvonal lehetséges a jelenlegi tervek szerint: vagy Görögországon át és ismét tenger alatt Dél-Olaszországig, vagy Románián, Magyarországon, Csehországon és Ausztrián át Észak-Olaszországba tartana a vezeték.

"Most úgy gondoljuk, hogy mindkét útvonalat kiépítjük. Intenzív diplomáciai munkára van szükség sok országban" - mondta az aláíráskor Paolo Scaroni.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!