3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nemcsak a villamos-, a metró- és az autóbuszjáratokon, de már a földalattin is bekeményített a BKV. Nem is lenne ezzel semmi gond, ha nem kényszerítenének drágább jegy vásárlására...

Megvegyem?

Nem tudom, hogy valóban több jegyellenőr és/vagy biztonsági őr dolgozik-e a BKV-nál, vagy csak egyszerűen átcsoportosították őket, de az utóbbi egy hónapban az eddig nyugodtnak számító földalatti vonalán is minden állomáson beléjük botlik az ember. Egy oldalon általában kettőbe, kiváltva ezzel a kis kalitkában ülő, jegyet árusító munkatársukat. Nem zavarna, ha a BKV-paletta összes jegyéből válogathatnék, de nem így van. Csak szakasz- és vonaljeggyel vértezik fel az őröket, de ahol automata van, ott néha azzal sem.

Az automata vagy működik, vagy nem, vagy ad jegyet, vagy nem, vagy beveszi a papírpénzt, vagy nem. Ha esetleg elnyelné, akkor a megadott telefonszámon reklamálhatunk, jegyünk ugyan még mindig nem lesz, de máris megkurtítottak minket 100, 200, 500 vagy 1000 forinttal, a bosszúságról nem is szólva. Igaz, nem a BKV a hibás, de hol érdekel az engem, hogy kinek a hibájából nem utazhatok? Ha nem "nyúlt le" az automata, akkor szerencsénk van, átszálló jegyünk viszont ettől még nem lesz. Azt az automata sem árul.

"Vegyen vonaljegyet" - jön a frappáns megoldás átszállójegyes problémámra. Így megúszom a lenyúlást 80 forinttal, ami a BKV amúgy is szűkös büdzséjét fogja gyarapítani. Ha jogkövető vagyok, és szívemen viselem a főváros közlekedésének sorsát, akkor ennyit igazán áldozhatok rá pluszban…

Hát igen, egyszer áldozok, meg kétszer is, de kedvelem az átszállójegyet és elég sűrűn használnám, így havi szinten az áldozatom minimum ezer forintot hajtana a BKV-konyhájára. Mondhatni bagatell az összeg, csak kétlem, hogy egyedül lennék a problémával. Frappáns megoldás több is akadt a minap.

Egy ellenőrtől szakaszjegyet kaptam vonaljegy helyett, hogy ne károsítson meg a BKV. Értékeltem a jóindulatot, bár így stikában mennék egy megállót és még mindig megkárosítanak, csak kevesebbel. Egy másik azt javasolta, sétáljak két földalatti megállót, ott kaphatok. Halkan megjegyzem, ez egy szolgáltatás (lenne), amire súlyos adóforintokat áldoz az ország. Bár felfoghatnám úgy is, hogy a BKV így óvja egészségünket és buzdít a napi testmozgásra. Már csak arra lennék kíváncsi, mi lenne, ha áfás számlát is kérnék az ellenőrtől, nemcsak átszállójegyet…

Istvánko Viktória

Fenti, szubjektív műfajú írásunkkal kapcsolatban Kiricsi Karola, a BKV szóvivője tájékoztatásul elmondta, hogy nem változott az utóbbi években peronőri szolgáltatot teljesítők létszáma, és ki sem váltották őket biztonsági őrökkel. A peronőri feladatot változatlanul 40 fő látja el, folyamatos jegyeladás pedig a földalatti vonalán négy megállónál van. A biztonsági őrök jegyértékesítése, ha csak korlátozott típusú jegyekre vonatkozik is, de plusz szolgáltatásként jelent meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!